//
کدخبر: ۳۶۰۰۴۰ //
‍ مدیرکل بازرسی شهرداری کرمانشاه:

املاک پر‌خطر در کرمانشاه شناسایی می‌شوند

مدیرکل بازرسی شهرداری کرمانشاه از شناسایی املاک پرخطر در کرمانشاه با هدف ایمن کردن آنها خبر داد.

 املاک پر‌خطر در کرمانشاه شناسایی می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مجتبی شرفی با بیان اینکه در سه ماهه اخیر اقدامات خوبی در حوزه اداره کل بازرسی انجام شده است، اظهار داشت: این اقدامات در حوزه هر سه اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بوده است.

وی ادامه داد: در گذشته بیشتر فعالیت‌های این اداره کل در ستاد و‌حول محور رسیدگی به شکایات خلاصه می‌شد اما اکنون این شرایط تغییر کرده است.

مدیرکل بازرسی شهرداری کرمانشاه یکی از نخستین اقدامات انجام شده طی سه ماهه اخیر را انتصاب روسای بازرسی در مناطق و سازمان‌های شهرداری اعلام کرد که هدف از این کار نظارت بیشتر و  رسیدگی بهتر به شکایات بود.

به گفته شرفی، در حال حاضر نماینده بازرسی در زمینه قراردادها، اعطای پروژه‌ها، صدور پروانه‌ها، ساخت و سازهای غیرمجاز، روند طرح تفصیلی و پیگیری درخواست‌ها و شکایات مردمی حضور دارد.

وی تاکید کرد: به علاوه تلاش کردیم از افرادی که دارای حسن سابقه و سابقه مدیریتی بودند استفاده کنیم تا تسلط کامل به مسائل شهرداری، مالی، شهرسازی، خدمات شهری و ... داشته باشند.

مدیرکل بازرسی شهرداری کرمانشاه از افزایش تعامل با مردم به عنوان یکی دیگر از رویکردها و اقدامات مهم یاد کرد و گفت: نصب بنر و استند در تمام مناطق و سازمان‌های شهرداری که ارباب رجوع دارند انجام شده که در قالب آن شماره مستقیم بازرسی و نمابر آن برای ارائه شکایات، انتقادات و پیشنهادات درج شده است.

وی راه‌اندازی سامانه «پسام»، ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ... را نیز از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

شرفی هم‌چنین از ورود جدی به مواردی خبر داد که باعث می‌شد املاک و اموال شهرداری اتلاف شود و نمونه آن را رسیدگی به پروژه بازارچه دولت آباد اعلام کرد که به دلیل رکود دو ساله باعث اتلاف نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان از اموال و املاک شهرداری می‌شد که با پیگیری صورت گرفته ۱۵۷ غرفه تحویل شهرداری شد تا بتوان آن را در قالب اجاره یا مزایده تعیین تکلیف کرد.

موضوع دیگری که مدیرکل بازرسی شهرداری کرمانشاه به آن اشاره کرد راه‌اندازی قسمت تهیه و تدوین مصوبات شورا و تطبیق آن با قانون قبل از ارسال بود که بر این اساس کلیه لوایحی که قرار است با امضا شهردار به صحن شورا برود ابتدا از نظر قانونی بررسی می‌شود تا برگشت نخورد.

شرفی ارتباط مستمر با روابط عمومی و سامانه ۱۳۷ را از دیگر اولویت‌های حوزه بازرسی برشمرد  و ادامه داد: یک کارشناس برای بررسی و بازدید از شیوه رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی پای کار است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات خوبی که انجام شد جلوگیری از اخذ مبالغ علی‌الحساب برای قانونی کردن تخلفات بود که این رویه نادرست اصلاح و به کلیه مناطق و سازمان‌ها اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه بازرسی بر نحوه انجام امور در مدیریت شهری هم ورود کرده، نمونه این موضوع را در بخش فضای سبز، مدیریت شیوه‌های آبیاری، نوع گونه‌های گیاهی که کشت می‌شود و ... اعلام کرد.

مدیرکل بازرسی شهرداری کرمانشاه یکی از اقدامات مهم دیگر که بعد از حادثه متروپل مورد توجه قرار گرفت را شناسایی املاک و اماکن پرخطر یا همراهی و تشکیل جلسات با آتشنشانی اعلام کرد که به دستور شهردار و با هدف ایمن کردن این اماکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده در حوزه بازرسی به نیروی انسانی و استفاده از افراد واجد شرایط در پست‌های کلیدی توجه ویژه شود، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از نیروهای ما دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکترا هستند و ارتقا نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری در این حوزه البته با استفاده از توان مردمی را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

شرفی با بیان اینکه در حوزه بازرسی بهره‌وری توام با وفاق و برادری در اولویت است، افزود: امیدواریم خروجی آن را در بهبود ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی به مردم ببینیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۰۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان