//
کدخبر: ۳۵۹۷۸۱ //
نماینده سازمان روزجهانی چوب در ایران :

رویداد منطقه‌ای "روز‌ جهانی‌چوب ۲۰۲۲" با حضور ۴۰ هنرمند در کرمانشاه برگزار می‌شود

نماینده سازمان روزجهانی چوب در ایران گفت: رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب2022 با حضور ۴۰ هنرمند ۲۸ لغایت۳۱ تیر‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

رویداد منطقه‌ای "روز‌ جهانی‌چوب 2022" با حضور ۴۰ هنرمند در کرمانشاه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رویداد منطقه‌ای روزجهانی چوب 2022 با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز (۲۶ تیرماه) در کرمانشاه برگزار شد.

علیرضا باوندپور در ابتدای این نشست اظهار کرد: هرساله در روز جهانی چوب موضوعی محیط زیستی را اجرا و تولید می‌کنیم که  این تِم طی سالهای گذشته در کرمانشاه برگزار شد.

نماینده سازمان روزجهانی چوب در ایران زمان برگزاری این رویداد منطقه‌ای در کرمانشاه را ۲۸ لغایت ۳۱ تیرماه در محوطه تاریخی بیستون عنوان کرد و افزود: در این رویداد در مجموع ۴۰ هنرمند که  ۳۰ نفر از آنها با دو گروه ۱۵ نفره خانم آقا کرمانشاهی هستند (هر گروه با خلق یک اثر ) و ۱۰ هنرمند از شهرستان‌‌های تبریز، همدان، تهران، ارومیه، کرج، اصفهان و شیراز طی مدت ۴ روز (هر شهرستان یک اثر) ۱۲ اثر را تولید و خلق خواهند کرد.

وی برگزاری این رویداد را در راستای اهمیت به محیط زیست و گردشگری عنوان کرد و گفت: تبلیغات این رویداد در زمینه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌تواند راه را برای ورود گردشگران به این استان باز نماید.

نماینده سازمان روزجهانی چوب در ایران خاطر نشان کرد: این رویداد با موضوع "دوستی با درخت" برگزار خواهد شد که طرح انسانی خواهد بود که نهالی را در دست دارد و در شرایط سخت محیط زیستی آن را نگهداری می‌کند.

 به گفته باوندپور قرار است بنیاد جهانی چوب مکانی را برای برپایی موزه دائمی چوب در کرمانشاه خریداری نماید که تا آن زمان آثار خلق شده در موزه چوبی که در خیابان نوبهار کرمانشاه راه‌اندازی گردیده نگهداری خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۷۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان