//
کدخبر: ۳۵۷۵۴۵ //

امیدواری هواداران استقلال به طلسم‌شکنی ساپینتو؛ بمان و قهرمان شو

ساپینتو می‌تواند اولین مربی خارجی استقلال باشد که یک فصل کامل در این تیم مانده و همچنین جام را بالای سر ببرد.

امیدواری هواداران استقلال به طلسم‌شکنی ساپینتو؛ بمان و قهرمان شو
به گزارش فرتاک نیوز،

 چه کسی فکرش را می‌کرد استقلال بعد از یک قهرمانی رویایی قرار است فصل جدید را با یک مربی جدید شروع کند. این اتفاق اما افتاد و حالا این  ریکاردو ساپینتوی پرتغالی است که به جای فرهاد مجیدی روی نیمکت خواهد نشست. همیشه باید تغییر نیمکت از یک مربی داخلی به مربی خارجی اتفاق خوبی قلمداد شود اما تاریخ نشان می‌دهد که استقلال همیشه از مربیان داخلی بیش از مربیان خارجی‌اش راضی بوده است. استقلالی‌ها امیدوارند که برای آنها هم طلسم مربیان خارجی شکسته شود و آنها از این تغییر در آینده به خوبی یاد کنند.

 مرد پرتغالی، هشتمین سرمربی خارجی تاریخ استقلال و چهارمین سرمربی آنها در لیگ برتر است. در تاریخ لیگ برتر، هرگز یک مربی خارجی نتوانسته از ابتدا تا انتهای یک فصل روی نیمکت استقلال دوام بیاورد و به دلیل نتایج ضعیف، اصلاح ساختار و یا مسایل مالی، رفیق نیمه‌راه بوده است. به همین دلیل اولین طلسم‌شکنی ساپینتو در استقلال این است که لیگ بیست و دوم را با استقلال به پایان برساند. اتفاقی که پیش از این مربیان استقلالی حتی با وجود عملکرد بسیار خوب در این تیم موفق به انجام آن نشدند. 

 آندره‌آ استراماچونی

24 ساعت بعد از یک عصر باشکوه و رساندن استقلال بعد از مدتها به صدر جدول با شکست دادن شهرخودرو، گل‌محمدی و رحمتی رفت و دیگر برنگشت. عدم پرداخت مطالبات بهانه‌ای بود که باعث شد استراماچونی راهی ایتالیا شود. مرد ایتالیایی آن روز برای سیزدهمین باز روی نیمکت آبی نشسته بود و این یعنی او حتی نیم‌فصل هم دوام نیاورد. قطعا جدایی این مربی ایتالیایی یکی از تلخ‌ترین حسرت‌های هواداران استقلال است که اعتقاد دارند اگر او می‌ماند عمر حسرت قهرمانی این تیم کوتاه‌تر می‌شد. 

وینفرد شفر

در میانه‌های نیم‌فصل اول لیگ هجدهم جای منصوریان را گرفت. مرد آلمانی فصل را تمام کرد و حتی با استقلال به قهرمانی جام حذفی هم رسید. او هم ولی نتوانست از اول تا آخر یک دوره را روی نیمکت آبی سپری کند. شکست برابر شهرخودرو در مشهد، پایان کار شفر در استقلال بود. اتفاقی که در هفته 27 لیگ نوزدهم رقم خورد و او چند هفته تا شکستن این طلسم کم آورد. 

رولند کخ

با وجود تبلیغات فراوان علی فتح‌الله‌زاده و کارنامه درخشان کخ به عنوان دستیار کریستف دام در لورکوزن، عمر این آلمانی تنها به 18 بازی رسید. استقلال با کخ در لیگ دوم، بدترین روزهایش در تاریخ لیگ برتر را با یک سرمربی خارجی تجربه کرد. مرد آلمانی تنها 1.56 امتیاز هر بازی را روی نیمکت آبی گرفت و رفتنی شد.

یوگنی سوکوموروخوف

بعد از اخراج ناصر حجازی و اتفاق دراماتیک بازی با سایپا، سوکوموروخوف راهی ایران شد و روی نیمکت استقلال در فصل 1378-1377 نشست. نتایج تقریبا خوبی که گرفت باعث شد فصل بعد هم سرمربی بماند ولی اتفاقات بازی با فجر و نتایج ضعیف و نبردن دربی‌ای که رقیب 9 نفره بود، رای به برکناری‌اش بعد از 17 بازی آنهم در فاصله 48 ساعت تا دربی برگشت داد.

 لئونید بیلفسکی

در چهارمین دوره جام آزادگان و درست در اولین فصل پس از بازگشت تیم از دسته سوم با هدایت سوکوموروخوف، استقلال نیمکتش را به بیلفسکی روس سپرد. نتایج ضعیف اما عمر او را تنها به 8 بازی محدود کرد و بیلفسکی با 4 برد و 4 باخت و 11 گل زده و 11 گل خورده، اخراج شد تا نصرالله عبداللهی، هدایت تیم را برعهده بگیرد.

هواداران استقلال امیدوار هستند ساپینتوی پرتغالی برای اولین بار در تاریخ این باشگاه از بازی اول روی نیمکت نشسته و با نتایج خوبش و تکرار قهرمانی، هفته آخر را هم روی نیمکت این تیم به پایان برساند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۵۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان