//
کدخبر: ۳۵۸۹۶۱ //

بهره مندی ۲۰۰ هزار شهروند کرمانشاهی از نعمت آب شرب پایدار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت:با اجرای پروژه انتقال آب از مخازن چمن به مخزن جمهوری شهر کرمانشاه مشکل تنش آبی ۲۰۰ هزار شهروند این شهر مرتفع خواهد شد.

بهره مندی ۲۰۰ هزار شهروند کرمانشاهی از نعمت آب شرب پایدار
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا داودی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از مخازن چمن به مخزن جمهوری شهر کرمانشاه در روز دوشنبه (۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱)، از اهمیت این پروژه در کاهش تنش آبی مناطق جنوب و جنوب غربی این شهر خبر داد و گفت: طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه دارای مولفه های متعددی است که یکی از آنها خطوط بین مخازن است، برای داشتن توزیع مناسب در شهر نیازمند تکمیل این خطوط هستیم.

photo_2022-07-11_17-29-15

به گفته داودی با بهره‌برداری از پروژه انتقال آب مخازن چمن به مخزن جمهوری مشکل افت فشار و کم آبی مناطق جنوب و جنوب غربی شهر از جمله شهرک های( پردیس، بهار، زیباشهر، متخصیصن، صدرا و .....) پس از چند دهه مرتفع خواهد شد.

وی جمعیت تحت پوشش این طرح را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این پروژه با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز  که ۱۰ میلیارد تومان آن از محل تنش آبی تامین شده است شامل ۲ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری و یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۴۰۰ لیتر در ثانیه است.

این مقام مسئول مدت زمان اتمام پروژه را دو ماه اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به انجام کار در چند جبهه کاری و به صورت شبانه روزی سعی خواهیم کرد پروژه را در بازده زمانی کمتر از دو ماه به اتمام برسانیم تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از در دست اقدام بودن چند طرح آبرسانی دیگر در شهر کرمانشاه و در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به انتقال آب از چاه‌های ده‌پهن به مخزن کوثر نام برد که با اجرایی شدن آن مناطق جنوب شرقی شهر پوشش داده می‌شود، همچنین چند چاه در شمال شرق کرمانشاه حفاری شده است که تا حداکثر یک ماه آینده تجهیز خواهند شد و مشکل کم آبی محله‌های واقع در این منطقه نیز مرتفع خواهد شد.

داودی در ادامه افزود: با توجه به اینکه کشور ما از نظر اقلیمی در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار گرفته و استان کرمانشاه نیز از این موضوع مستثنی نیست و با در نظر گرفتن خشکسالی که طی ۵۲ سال گذشته بی سابقه بوده است بسیاری از آبخوان های استان با افت شدید منابع آبی مواجه شده اند، شرکت آبفا استان سعی کرده است با اجرای پروژه های آبرسانی و تغییر در نحو توزیع، تنش آبی را در تابستان امسال به حداقل برساند.

وی در خصوص مشکلات کم آبی در برخی از محله های شهر کرمانشاه اظهار داشت: شهر کرمانشاه علاوه بر کمبود در منابع تامین آب، به ۲۵۰ هزار متر مکعب مخزن نیازمند است و در حال حاضر تنها ۵۰ درصد از این حجم در اختیار شرکت آبفا قرار دارد و این کمبود مخازن باعث شده است که برخی از مناطق با کمبود آب خصوصا در ساعات انتهایی شب مواجه شوند که امیدواریم با اجرای طرحهای در دست اقدام، توزیع عادلانه‌تری در همه نقاط داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۹۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان