//
کدخبر: ۳۵۸۹۵۸ //

ماجرای ضرب و شتم یک فرد دارای معلولیت ذهنی در ‌تایباد چه بود؟

فردی از توانخواهان دارای معلولیت ذهنی و گفتاری شدید ساکن در مرکز نگهداری معلولان ذهنی تایباد به علت بروز رفتار پرخاشگرانه، در حین عمل فیکس کردن دچار آسیب جدی شد.

ماجرای ضرب و شتم یک فرد دارای معلولیت ذهنی در ‌تایباد چه بود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص خبر ضرب و شتم یکی از توانخواهان دارای معلولیت ذهنی ساکن در یکی از مراکز تحت نظارت بهزیستی استان، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در 300 مرکز شبانه روزی تحت نظارت استان، مشغول ارائه خدمت به بیش از 15هزار مددجو اعم از افراد دارای معلولیت، سالمندان، بیماران اعصاب و روان، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی و... می باشد که متاسفانه علی رغم تلاش های شبانه روزی همکاران خدوم شاغل در ادارات بهزیستی و موسسات خصوصی تحت نظارت و با وجود تشکیل کمیسیون نظارت بر مراکز و تدوین و ابلاغ دستورالعمل های پیشگیرانه و انجام سرکشی های مستمر، گاها شاهد بروز اتفاقات ناگواری هستیم که باعث تشویش و رنجش اذهان عمومی می شود.

در همین رابطه، متاسفانه فردی از توانخواهان دارای معلولیت ذهنی و گفتاری شدید ساکن در مرکز نگهداری معلولان ذهنی تایباد به علت بروز رفتار پرخاشگرانه، در حین عمل فیکس کردن دچار آسیب جدی شد.

طبق نظریه روانپزشک مرکز برای زمان‌های پرخاشگری ایشان و به منظور کاهش احتمال آسیب به خود و دیگران، یک ساعت فیکسیشن و بسته شدن تجویز شده بود که متاسفانه با توجه به مقاومت توانخواه، فیکس کردن با خشونت انجام و زمان آن از دستور پزشک طولانی‌تر می شود و برخلاف دستورالعمل‌های ابلاغی، در طی زمان فیکسیشن، مراقب در کنار توانخواه نبوده است.

به همین دلیل مراقبان با تاخیر متوجه وضعیت جسمی وخیم ایشان شده و پس از اطلاع، وی را ابتدا به بیمارستان شهرستان تایباد و سپس برای ادامه درمان به بیمارستان مشهد منتقل می‌کنند.

همچنین به محض رسیدن خبر، دادستان شهرستان به موضوع ورود کرده  و یک تیم کارشناسی و یک تیم از مدیران و معاونین بهزیستی استان نیز به شهرستان اعزام و کلیه گزارشات لازم برای مقام محترم قضایی شهرستان ارسال شد و ایشان نیز تحقیقات جدی برای تعیین تقصیر و قصور افراد را شروع کرده بودند و ضمن شناسایی و بازداشت چهار تن از خاطیان، در حال بررسی ابعاد موضوع هستند.

در حال حاضر نیز یک نفر از کارشناسان اداره بهزیستی تایباد تا زمان تعیین تکلیف مرکز و جهت نظارت بر مراحل نگهداری و مراقبت از سایر توانخواهان، به صورت مستمر در آنجا حضور دارند و طی ملاقات های انجام شده مدیران بهزیستی استان نیز، پیگیری و سفارشات لازم جهت فرایند درمان توانخواه صورت گرفته است.

شایان ذکر است بنا به مقررات اداری و همچنین دستورالعمل های ابلاغی کمیسیون نظارت بر مراکز بهزیستی خراسان رضوی اخطارهای لازم به موسسه داده شده است و پس از بررسی دقیق بدون هیچگونه مماشاتی با متخلفین برخورد خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۹۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان