//
کدخبر: ۳۳۸۵۰۱ //

خسارت ۲۸۰ میلیارد ریالی سیل و طوفان در خراسان رضوی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به برآوردهای اولیه مجموع خسارت‌های ناشی از سیل و طوفان اخیر در حوزه های کشاورزی، تاسیسات آب و فاضلاب و راههای این استان ۲۸۱ میلیارد ریال بوده است.

خسارت ۲۸۰ میلیارد ریالی سیل و طوفان در خراسان رضوی
به گزارش فرتاک نیوز،

 محسن نجات افزود: در حوزه کشاورزی ۱۵۷ میلیارد ریال خسارت به  شهرستانهای رشتخوار، خواف، گناباد، باخرز، تایباد و کلات نادری وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس جمع‌بندی اولیه در بخش آب و فاضلاب استان نیز ۷۴ میلیارد ریال خسارت به ثبت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در این مدت ۵۰ میلیارد ریال خسارت نیز به راهها و جاده های استان وارد شد.

وی افزود: منتظر جمع‌بندی نهایی خسارتهای وارد شده در بخش برق و تاسیسات مرتبط با آن هستیم.

نجات با اشاره به  صدور هشدار نارنجی از سوی اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: دمای هوای این استان در روزهای آتی تحت تاثیر جریان سرد شمالی کاهش یافته و در نواحی سردسیر به هشت درجه زیر صفر خواهد رسید.

وی گفت: حاصل فعالیت این سامانه جوی ظرف امشب و فردا، تشدید ابرناکی آسمان، افزایش شدت وزش باد، کاهش محسوس دمای هوا، پدیده مه، کاهش عمق میدان دید و بارش برف و باران در استان خواهد بود که وارد شدن خسارت‌ ناشی از آن نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های ذیربط در استان افزود: مسافران و رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیز باید آمادگی لازم برای مواجه شدن با فعالیت این سامانه جوی به‌ ویژه در مسیرهای کوهستانی داشته باشند. 

وی به شهروندان توصیه کرد از امروز تا شنبه هفته آینده از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات بپرهیزند و مسافران نیز تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۵۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان