//
کدخبر: ۳۵۷۰۳۳ //
استاندار کرمانشاه:

تحقق صادرات دو برابری از استان با توسعه زیر ساخت‌ها امکان‌پذیر است/صادرات خام‌فروشی در استان کرمانشاه تعطیل شود

استاندار کرمانشاه گفت: تحقق صادرات دو برابری از استان با توسعه زیر ساخت‌ها امکان‌پذیر است

تحقق صادرات دو برابری از استان با توسعه زیر ساخت‌ها امکان‌پذیر است/صادرات خام‌فروشی در استان کرمانشاه تعطیل شود
به گزارش فرتاک نیوز،

استاندار کرمانشاه گفت: تحقق صادرات دو برابری از استان با توسعه زیر ساخت‌ها امکان‌پذیر است

هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عصر امروز (۵ تیر‌ماه) در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

"بهمن امیری مقدم" در این جلسه اظهار کرد: استان کرمانشاه با دارا بودن پنج مرز رسمی و یک بازارچه مرزی و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ظرفیت بالایی برای مبادلات تجاری در دو بخش کردی و عربی را دارد.

وی افزود: استان کرمانشاه ۴۳ درصد صادرات غیر نفتی و ۵۴ درصد صادارات غیر نفتی با احتساب برق و گاز رابه کشور عراق و ۱۰ درصد کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است و حدود ۵ میلیارد دلار صادرات از مرزهای این استان در حال انجام است.

 توانمندی استان کرمانشاه در زمینه صادرات فراتر از میزان موجود است

استاندار کرمانشاه توان استان کرمانشاه فراتر از این میزان صادرات دانست و تصریح کرد: با همت دولت و همکاری و توان بخش خصوصی می‌توان این ظرفیت را به دو برابر افزایش داد‌.

photo_2022-06-26_21-58-11

تحقق صادرات دو برابری از استان با توسعه زیر ساخت‌ها امکان‌پذیر است

این مقام مسئول اضافه کرد برای هدفگذاری و تحقق صادرات دو برابری از استان کرمانشاه به عراق سخت، اما قابل دسترسی است و در راستای تحقق این امر دولت و بخش خصوصی باید توسعه زیر ساخت‌ها در مرزها را مدنظر قرار دهند

ورود جدی‌تر مدیران در زمینه توسعه زیرساخت‌ها امری ضروری است

 مقام ارشد استان ورود جدی‌تر مدیران در زمینه توسعه زیرساخت‌ها را امری مهم دانست و گفت: موانع در بخش راهداری،حمل و نقل جاده‌ای و گمرک باید مرتفع شود البته در سفر ریاست جمهوری برای توسعه زیر ساخت در پایانه‌های مرزی اعتبار قابل توجه‌ای در نظر گرفته شده که امیدواریم با این کار مشکلات پایانه‌های مرزی استان مرتفع گردد.

photo_2022-06-26_21-58-06

مدیر‌کل راهداری طرح پس‌کرانه و احداث سه پایانه مرزی را پیگیری و اجرا نماید

وی خاطر نشان کرد: مدیر‌کل راهداری و‌حمل و نقل جاده‌ای باید طرح پس‌کرانه و احداث سه پایانه مرزی شیخ‌صله، شوشمی، سومار و کمربندی مرز خسروی را پیگیری و اجرا نماید در مواردی که بخش خصوصی هم می‌تواند همراهی نماید از ظرفیت این بخش هم استفاده شود.

عملکرد اداره کل گمرکات استان در پنج ماه گذشته مطلوب نیست

امیری مقدم با اشاره به غفلت اداره کل گمرکات کرمانشاه دراجرای طرح جامع مرز پرویزخان نیز گفت:فرصت‌سوزی در پنج‌ماه گذشته قابل بخشش نیست و در این زمینه عملکرد اداره گمرکات استان عملکرد مطلوبی نبوده است.

 از این پس نماینده‌ای از جانب من بر روند‌ و اجرای پروژه‌های عمرانی نظارت خواهد داشت

وی خاطر نشان کرد: در راستای تحقق و نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی از این پس نماینده از جانب من بر روند‌ کارها نظارت خواهد داشت و با رصدکارها پیگیری خواهد شد.

photo_2022-06-26_21-58-15

 حمل یکسره صادرات به عراق را پیگیری خواهیم کرد

 مقام ارشد استان در گوشه‌دیگری از سخنانش با اشاره به درخواست رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه مبنی بر حمل یکسره صادرات به کشور عراق نیز گفت: هرچند امنیت کشور عراق امنیت مطلوبی نیست اما می‌توان با انجام مکاتبات با وزیر امور خارجه و برگزاری نشستی با استانداران دو استان مرزی ایران با اقلیم و دولت مرکزی عراق این مشکلات مطرح و مرتفع گردد.

از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مرزهای استان استقبال می‌کنیم

استاندار کرمانشاه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مرزهای استان را امری مهم دانست و بیان داشت:از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مرزهای استان استقبال می‌کنیم و دستگاه‌های دولتی استان نیز وظیفه دارند راه را برای راحتی و به ثمر رساندن طرح‌های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی هموار نمایند و از آنها حمایت نمایند.

پرداخت تسهیلات به بخش تجارت از محل تبصره ۱۸ پیگیری خواهد شد

امیری مقدم افزایش تسهیلات به بخش تجارت را امری لازم دانست و خاطر نشان کرد: سازمان صمت و معاونت اقتصادی استانداری موضوع تسهیلات به بخش تجارت را به مرکز منعکس نمایند تا از محل تبصره ۱۸ سهمی را به این موضوع اختصاص دهیم.

این مقام مسئول اولویت صادرات استان را تولیدات استانی دانست و گفت:سهم صادرات تولیدات کارخانجات استانی باید مشخص شود  که این امر زمینه‌ساز ایجاد اشتغال خواهد شد.

photo_2022-06-26_21-58-20

نمایشگاهی از تولیدات استانی در مرزها راه‌اندازی شود

وی یادآور شد: برای وارد کردن کالاهای اساسی محدودیتی نداریم و در این زمینه برای کاهش هزینه‌های حمل، سهم واردات را با اولویت نیازهای استان افزایش دهیم و نمایشگاهی از تولیدات استانی را در مرزها راه‌اندازی نماییم.

صادرات خام‌فروشی در استان تعطیل شود

استاندار کرمانشاه در پایان مخالفت خود را با خام فروشی در استان اعلام کرد و افزود: نباید اجازه دهیم سرمایه‌ ما از کشور خارج شود و باید کل صادرات خام‌فروشی در استان تعطیل شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم به مناسبت ردز صادرات از صادر‌کنندگان برتر استان تجلیل شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۰۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان