//
کدخبر: ۳۵۳۸۳۹ //
‍ رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه:

پلاک کوبی جهانشهر خلاق خوراک کرمانشاه تیرماه اجرا می‌شود

رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه از اجرای پلاک کوبی جهانشهر خلاق خوراک و غذا در تیرماه خبر داد.

پلاک کوبی جهانشهر خلاق خوراک کرمانشاه تیرماه اجرا می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر احسان احمدی نصر اظهار داشت: باتوجه به وجود بیش از صد گونه غذایی، خوراکی، شیرینی و نان در کرمانشاه، پرونده ای برای بررسی به یونسکو ارسال شد.

وی افزود: این پرونده پس از بررسی در نهایت آبانماه 1400 در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفت و کرمانشاه بعنوان شهر خلاق خوراک ثبت جهانی و معرفی شد.

رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در کشور فقط دو شهر رشت و کرمانشاه بعنوان شهر خلاق خوراک ثبت جهانی شده اند تصریح کرد: فقط پیوستن کرمانشاه به این فهرست کارساز نیست بلکه باید با پلاک کوبی رسما وارد کارزار شویم.

احمدی نصر ادامه داد: وقوع این اتفاق همزمان بود با معرفی دکتر نوروزی بعنوان شهردار کرمانشاه، سپس وارد جشن و آیین جهانی نوروز شدیم و بعد از آن با برخورد به ماه مبارک رمضان نتوانستیم برنامه پلاک کوبی را اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: اما اکنون مقدمات برنامه پلاک کوبی تنظیم و در نظر داریم 6 تیرماه که مصادف است با روز فرهنگی کرمانشاه، این برنامه را به اجرا برسانیم.

مدیر پروژه جهانشهر خلاق خوراک و غذا کرمانشاه خاطرنشان کرد: فراخوان ملی طراحی لوگو صادر و تاکنون 15 طرح به بیرخانه ارسال شده است و در نظر داریم سایت اینترنتی در حوزه شهر خلاق خوراک را نیز راه اندازی کنیم.

احمدی نصر با بیان اینکه به دنبال نگرش جدید رستوران داری در منوی غذا و آموزش هستیم گفت: استفاده از ظرفیت جامعه عکاسان، برگزاری جشنواره های متعدد خوراک شناسی، حمایت از زنان سرپرست خانوار در بحث غذای خانگی، همکاری با دانشگاه ها، تفاهم نامه با مرکز بهداشت و تعریف استاندارد، رفت و آمد با شهرهای خلاق خوراک در سطح جهان از جمله برنامه های ما در این موضوع است.

وی با اشاره به وجود سه خانه تاریخی که در امر غذا درحال فعالیت هستند بیان کرد: در نظر داریم که در بحث آموزش و معرفی گونه های مختلف غذایی با این اماکن تفاهم نامه ای منعقد شود تا بتوانیم تنوع بیشماری را در منوی غذایی آنان ایجاد کنیم.

رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: نصب المان های شهری در مبادی ورودی و خروجی شهر و همچنین نامگذاری میدانی بنام شهر خلاق خوراک از دیگر برنامه های ما در این خصوص است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۸۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان