//
کدخبر: ۳۵۲۵۷۰ //
دادستان کرمانشاه:

۸۰ درصد تیراندازی ها در کرمانشاه بدون خسارت است

به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه حدود 80 درصد از تیراندازی‌هایی که در کرمانشاه صورت می‌گیرد بدون خسارت جانی و مالی است و تنها به قصد ترساندن طرف اختلاف انجام می شود.


80 درصد تیراندازی ها در کرمانشاه بدون خسارت است
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرام کرمی در نشست اعضای شورای قضایی استان کرمانشاه با دادستان کل کشور که ظهر امروز(یکم خرداد) برگزار شد، بااشاره به اقدامات دستگاه قضایی کرمانشاه، اظهارکرد: در همه حوزه ها تلاش شده تا بتوانیم اقداماتی را برای اجرایی شدن سند تحول قضایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با این وجود در حال حاضر دو مشکل اساسی در شهر کرمانشاه وجود دارد که ایجاد ناامنی شده است.

دادستان کرمانشاه افزایش سرقت های خرد را یکی از این مشکلات عنوان کرد و گفت:  در سال 1400 آمار سرقت های خرد در کرمانشاه حدود 23 هزار و 700 فقره بود که نسبت به سال قبل از آن حدود 17.5 درصد رشد داشته که میانگین کشوری آن حدود 19 درصد است.

وی یادآورشد: در سطح شهر کرمانشاه حدود دو هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب زندگی می کنند، درحالی که ظرفیت کمپ های ما حدود 400 نفر است، بنابراین حدود 1600 نفر دیگر داریم که در طول شبانه روز در سطح شهر رها هستند وبرای تامین مواد و مایحتاج خود دست به سرقت های خرد می زنند.

کرمی اضافه کرد: اگر  هر روز فقط  10 درصد از این افراد دست به سرقت بزنند، روزانه 160 سرقت خواهیم داشت درحالی که امکانات و نیروی انتظامی ما هم برای جلوگیری از این سرقت ها به اندازه کافی نیست و در نهایت وجود این سرقت ها نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

وی در ادامه از تیراندازی با سلاح هم به عنوان مشکل دیگر در شهر کرمانشاه یاد کرد که باعث ایجاد حس ناامنی بین شهروندان شده است.

دادستان کرمانشاه ادامه داد: در این راستا کمیته ای را در دستگاه قضایی استان تشکیل داده ایم که در آن به پرونده تیراندازی ها بصورت جداگانه رسیدگی می شود.

وی از وجود فرهنگ اسلحه دوستی در منطقه زاگرس و همجواری کرمانشاه با دو اقلیم کردی و عربی نشین عراق به عنوان مهمترین دلایل بالا بودن آمار تیراندازی ها در کرمانشاه یاد کرد و گفت: در کشور ترکیه کارخانجات زیاد ساخت اسلحه وجود دارند که تولیدات خود را به منطقه اقلیم کردستان عراق سرریز می کنند که بخشی از آن به شکل قاچاق وارد کشورمان می شود.

کرمی با بیان اینکه سال گذشته بیش از شش هزار سلاح قاچاق در کرمانشاه کشف و ضیط شده است، گفت: هرچند که حدود 80 درصد از تیراندازی هایی که در سطح شهر کرمانشاه انجام می گیرد بدون خسارت جانی و مالی است و تنها برای ترساندن صورت می گیرد، اما باز هم وقوع آن حس ناامنی را بین مردم ایجاد می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۵۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان