//
کدخبر: ۲۵۶۱۹۲ //
دادستان کرمانشاه:

برخورد جدی با سودجویان و فرصت طلبان از بیماری کرونا را با قدرت ادامه می دهیم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه از برخورد جدی با سودجویان و فرصت طلبان از بیماری کرونا خبر داد.

برخورد جدی با سودجویان و فرصت طلبان از بیماری کرونا را با قدرت ادامه می دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور از حدود دو ماه پیش، اظهار کرد: در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری عده ای از سودجویان و فرصت طلبان با گرانفروشی و یا احتکار اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در پی ملتهب کردن فضای روانی جامعه بودند.

وی تاکید کرد: در این راستا دستگاه قضایی استان برخورد قاطع و سریع با این سودجویان را در دستور کار قرار داده و گشت ویژه بازرسی و نظارت متشکل از نماینده دادستان، اداره کل تعزیرات، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تشکیل شد.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: بدنبال بازدیدها و بازرسی های مستمر و مکرر این گشت مقادیر بسیاری دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده احتکار شده کشف و ضبط گردید و برای 35 محتکر پرونده قضایی تشکیل شد.

کرمی تعداد ماسک های کشف شده را 4500 عدد، دستکش 70 هزار جفت، الکل سفید 4730 لیتر، مواد ضدعفونی کننده 4650 لیتر، ژل ضدعفونی کننده دست 14000 بطری و پد الکلی 420 هزار عدد اعلام کرد.

وی از انجام 2700 مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح استان هم خبرداد و گفت: این تعداد بازرسی منجر به تشکیل 330 فقره پرونده تخلف این واحدهای صنفی شد.

مدعی العموم کرمانشاه یاداورشد: همچنین 120 انبار نگهداری اقلام اساسی زندگی مردم و 65 شرکت توزیع کننده مواد آرایشی و بهداشتی هم مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد 17 انبار به علت تخلف پلمب شدند.

دادستان کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه طبق اعلام پزشکان پمپ بنزین ها از اماکن پرخطر در انتقال بیماری کرونا هستند، افزود: در این راستا به همه پمپ بنزین های استان ابلاغ شد تا موارد بهداشتی را بصورت کامل رعایت کنند و درصورت مشاهده تخلف با آنها برخورد می شود.

وی اضافه کرد: به منظور نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی در پمپ بنزین ها بیش از 35 مورد بازرسی از آنها صورت گرفت که از این تعداد سه جایگاه به علت نقض مقررات بهداشتی به مدت 48 ساعت پلمپ شدند.

کرمی در پایان از تداوم این بازرسی ها خبرداد و اعلام کرد: برخورد جدی با سودجویان و فرصت طلبان بیماری کرونا کماکان در استان ادامه خواهد یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۱۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان