//
کدخبر: ۳۵۱۶۶۴ //
رئیس اتاق کرمانشاه خبر داد:

برای اولین بار در سال‌های اخیر شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه به میانگین کشور نزدیک شد

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه در آخرین ارزیابی صورت گرفته از شاخص فضای کسب و کار کشور کرمانشاه در جایگاه ۱۷ قرار گرفت و برای اولین بار طی سالیان اخیر به میانگین کشور نزدیک شدیم، گفت: یکی از مهمترین دلایل بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه رویه جدید کمیته فضای کسب و کار و تعیین اتاق بازرگانی به عنوان متولی این کمیته است.

برای اولین بار در سال‌های اخیر شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه به میانگین کشور نزدیک شد
به گزارش فرتاک نیوز،

کیوان کاشفی با اشاره به انتشار جدیدترین شاخص فضای کسب و کار کشور و استان‌ها از سوی اتاق ایران، اظهار کرد: در این ارزیابی که مربوط به فصل زمستان سال ۱۴۰۰ است استان کرمانشاه از نظر شاخص فضای کسب و کار در جایگاه ۱۷ کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: از آنجاییکه طی چند سال اخیر به طور معمول جز سه، چهار استان آخر کشور از نظر شاخص فضای کسب و کار بودیم، اکنون کسب جایگاه ۱۷ برای کرمانشاه جای امیدواری دارد.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، هم اکنون ۱۶ استان کشور وضعیت بهتر و ۱۴ استان وضعیت بدتری از نظر شاخص فضای کسب و کار نسبت به کرمانشاه دارند.

وی افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته، استان‌های مرکزی، آذربایجان غربی و فارس بهترین وضعیت و استان‌های سیستان و بلوچستان، قم و چهارمحل و بخیتاری بدترین وضعیت فضای کسب و کار کشور را داشتند.

کاشفی همچنین از بهبود ۲.۴۷ درصدی عدد شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه در زمستان ۱۴۰۰ نسبت به فصل قبل از آن هم خبر داد و تاکید کرد: در زمستان ۱۴۰۰ عدد شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه به ۵.۸۵  رسید که نسبت به فصل قبل از آن که عدد ۶.۰۵ را داشتیم وضعیت بهتر شده است ( هرچقدر عدد شاخص فضای کسب و کار به ۱۰ نزدیک شود، بیانگر بدتر شدن وضعیت است).

وی اضافه کرد: نکته مثبت دیگر درباره شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه این است که بعد از چند سال توانستیم به میانگین شاخص فضای کسب و کار که در فصل زمستان ۱۴۰۰ عدد ۵.۸۳ بود نزدیک شویم و با میانگین کشور تنها دو صدم درصد تفاوت داریم.

رئیس اتاق کرمانشاه بهبود فضای کسب و کار کرمانشاه را حاصل همراهی دستگاه‌های اجرایی و اتاق بازرگانی کرمانشاه دانست و تاکید کرد: اواخر سال گذشته تغییر رویه‌ای در کمیته بهبود فضای کسب و کار استان داشتیم و بنا به درخواست ما، اتاق بازرگانی به عنوان متولی این کمیته تعیین شد که اکنون نتایج آن را در بهبود فضای کسب و کار استان شاهدیم.

کاشفی ابرازامیدواری کرد با ادامه این روند و برگزاری جلسات مستمر کمیته فضای کسب و کار شاهد ارتقا بیش از پیش جایگاه استان کرمانشاه در فضای کسب و کار کشور باشیم و یادآور شد: بهبود فضای کسب و کار نیازمند اعتبارات خاصی نسیت و با اقدامات نرم افزاری و روشن کردن ذهن مدیران و کارشناسان دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌هایی که صدور مجوز انجام می‌دهند میسر خواهد بود.

وی شاخص فضای کسب و کار را یک مولفه بسیار مهم در جذب سرمایه‌گذار دانست و عنوان کرد: عوامل موثر بر فضای کسب و کار از ید اختیار فعالان اقتصادی خارج است و معمولا از سوی دولت و حاکمیت به آنها تحمیل می‌شود.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران بیان اینکه شاخص فضای کسب و کار کشور به صورت دوره‌ای و فصلی توسط اتاق ایران ارزیابی می‌شود، افزود: در این ارزیابی ۲۸ مولفه شامل مولفه‌های آماری و پیمایشی مد نظر قرار می‌گیرد که در مولفه‌های پیمایشی از فعالان بخش خصوصی کسب نظر می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۶۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان