//
کدخبر: ۳۵۰۳۶۵ //
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

تاکنون گزارشی از ابتلا دانش‌آموزان به کرونا در استان مشاهده نشده است/ ۷۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شده‌اند

مدیر کل آموزش‌ وپرورش استان کرمانشاه گفت: تاکنون گزارشی از ابتلا دانش‌آموزان به کرونا در استان مشاهده نشده است

تاکنون گزارشی از ابتلا دانش‌آموزان به کرونا در استان مشاهده نشده است/ ۷۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم استانی هفته سلامت با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران و مسئولین استانی در دبیرستان شاهد ام‌البنین کرمانشاه برگزار شد. 

دکتر سلمان محمدی در این مراسم با تبریک تقارن هفته بزرگداشت مقام معلم وهفته سلامت یکی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش را ارتقا جایگاه وحفظ شان مقام و منزلت معلم دانست و اظهار کرد: هرم ساختاری در آموزش و پرورش به گونه‌ای است که همکارانم در اوج این هرم و من به عنوان خدمتگزار در خدمت آنها هستم.

 وی شعار هفته معلم "معلم پایه‌گذار  تمدن نوین اسلامی است" را شعاری محوری دانست و گفت: جایگاه معلم در انقلاب اسلامی مهم است و باید شان آن حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به شعار امروز هفته معلم با عنوان " معلم محور تحول و تربیت تمام ساحتی" نیز گفت: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش اجرای مطلوب سند تحول بنیادین است که در این زمینه تاکید بر تربیت تمام ساحتی از الویتهای ما در آموزش و پرورش است.

photo_2022-05-07_11-55-54

محمدی توجه ساحت زیستی و بدنی در آموزش و پرورش را مهم دانست و افزود: متولی فرآیند زیستی و بدنی در آموزش و پرورش معاونت تربیت بدنی و سلامت است که وظیفه تامین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان را بر عهده دارد.

 این مسئول خاطر نشان کرد: راهبرد اصلی ما در آموزش و پرورش انسجام و هماهنگی درونی و تعامل با دستگاههای بیرونی است و در راستای تامین سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان، علاوه بر انسجام درونی باید با بیرون از مجموعه آموزش و پرورش هم تعامل داشته باشیم و آن را  سرلوحه کارمان قرار دهیم.

 مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: در بحث واکسیناسیون در ایام کرونا ۱۶ سالن ورزشی آموزش‌وپرورش به کار واکسیناسیون اختصاص یافت و ۹۸‌‌‌ درصد همکاران فرهنگی واکسینه‌ شدند.

 محمدی افزود: تاکنون ۷۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در سطح استان واکسینه شدند و از آغاز حضوری شدن مدارس ‌تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای دانش‌آموزان به بیماری در سطح مدارس استان نداشته‌ایم.

در ادامه این مراسم قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: آموزش‌و پرورش بعد از وزارت بهداشت بیشترین کمک را در حوزه سلامت انجام داده است.

photo_2022-05-07_11-55-45

وی افزود: در زمان کرونا آموزش و پرورش سهم عمده‌ای در امر واکسیناسیون ورعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه بزرگترین ثروت کشور را دانش‌آموزان دانست و گفت: نیروی انسانی سلامت کشور را تامین و تضمین می‌کند و هر‌چقدر به دانش‌آموزان اهمیت دهیم آینده کشور را تضمین کرده‌ایم.  

  محمدی افزود: در امر سلامت،آموزش‌و‌‌پرورش می‌تواند با فرهنگسازی و اشاعه سلامت در کاهش بیماری‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیر‌گذار باشد که این امر در آموزش و‌پرورش استان کرمانشاه دارای اهمیت بالایی بوده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم زنگ هفته سلامت توسط مدیر‌کل آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نواخته شد.

photo_2022-05-07_11-56-32

photo_2022-05-07_11-56-34

 

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۳۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان