//
کدخبر: ۳۴۸۲۱۳ //
استاندار آذربایجان غربی:

مسئولان آذربایجان غربی جهادی پیگیر حل مشکلات باشند

استاندار آذربایجان غربی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی با دوری از پاسکاری مشکلات، باید به صورت جهادی پیگیر رفع معضلات استان باشند.

مسئولان آذربایجان غربی جهادی پیگیر حل مشکلات باشند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در نشست مشترک با نماینده ولی فقیه در استان و رؤسای دانشگاه‌های آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت رفع موانع توسعه استان در حوزه‌های مختلف، افزود: امروز با انباشتی از مشکلات و مطالبات در بخش‌های گوناگون استان روبرو هستیم که باید با تعامل و همکاری دستگاه‌ها، در مسیر رفع مشکلات مردم گام برداریم.

وی در ادامه با تاکید بر پاسخگو بودن مسئولان در مقابل مطالبات بحق مردم، خاطرنشان کرد: با اولویت بندی مشکلات و معضلات حوزه‌های مختلف استان، دستگاه‌ها باید پیگیر و پاسخگوی مردم باشند.

استاندار آذربایجان غربی داشتن خروجی مشخص و مثبت جلساتی که در سطح استان برگزار می‌شود را نیز ضروری دانست و افزود: مدیران دستگاه‌ها با دوری از پاسکاری مشکلات، باید به صورت جهادی پیگیر رفع معضلات استان بوده و مجموعه را متکی به یک فرد یا برگزاری جلسات تکراری در پشت درهای بسته نکنند.

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه مدیران نباید تحت تأثیر تخریب‌ها و حاشیه سازی ها باشند، تصریح کرد: با مشکلات عدیده ای در بخش‌های مختلف بخصوص در حوزه‌های عمرانی روبرو هستیم و اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیازمند عزمی جهادی از سوی مدیران است.

وی در ادامه پایبندی مسئولان به تعهداتی که به مردم می‌دهند، را ضروری دانست و افزود: با عمل به تعهدات و وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود، باید در جامعه امیدآفرینی شده و در مقابل کارشکنی‌ها ایستادگی شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر پیگیری مشکلات در سطوح ملی از وزارتخانه‌ها توسط نمایندگان و مدیران دستگاه‌ها، یادآور شد: استان امروز به مدیران و نمایندگان مطالبه گر در سطح ملی نیاز اساسی دارد و نباید پروژه‌ها به خاطر کمبود اعتبار، زمین گیر شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذار برای جبران عقب افتادگی‌ها و توسعه استان، افزود: مدیران دستگاه‌ها از روش‌های مختلف قانونی برای تأمین منابع مالی مورد نیاز پیشرفت و توسعه استان بهره ببرند.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه‌های متعدد حوزه‌های دانشگاهی، فرهنگی و اجتماعی، تاکید کرد: توسعه استان در سایه توجه و حمایت ویژه از حوزه‌های مختلف و برنامه ریزی علمی و کارشناسی شده تحقق خواهد یافت.

استاندار آذربایجان غربی وضعیت کنونی را با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گوناگونی که استان دارد، شایسته مردم ندانست و افزود: متأسفانه امروز با مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها در سطح استان روبرو هستیم که باید گام‌های بلندی برای معکوس کردن این روند برداشته شود.

معتمدیان همچنین با درخواست از اساتید دانشگاهی و صاحب نظران علمی برای همراهی دولت در رفع مشکلات استان، یادآور شد: با برنامه ریزی علمی برای جذب پروژه‌های ملی بخصوص در سفر پیش روی رئیس جمهور به آذربایجان غربی، می‌توان مسیر توسعه استان را ریل گذاری کرد.

وی به پیگیری‌های مستمر خود برای رفع مشکلات استان از هیئت دولت و وزارتخانه‌ها اشاره کرد و افزود: با عزم همگانی، باید نگاه‌های غلطی که متأسفانه به آذربایجان غربی تا به امروز وجود داشته را اصلاح کنیم تا استان را به قطب تولید تبدیل کرده و شاخص‌های توسعه را بهبود بخشیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۲۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان