//
کدخبر: ۳۴۵۸۲۰ //

۷۰۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین‌ماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

۷۰۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی مالمیر امروز صبح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بین آمار بازدیدکنندگان جاذبه‌های استان، جاذبه‌های تاریخی با بیش از 327 هزار مورد بازدید بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا 12 فروردین‌‌ماه بیش از 116 هزار مسافر در استان همدان اقامت داشته‌اند افزود: از این تعداد، 16 هزار و 271 نفر در هتل‌ها، سه هزار و 499 نفر در مجتمع‌های گردشگری، دو هزار و 995 نفر در مهمانپذیرها و دو ‌هزار و 75 نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشته‌اند. 

مالمیر تصریح کرد: همچنین دو ‌هزار و 632 نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، 25 هزار و 796 نفر در خانه‌مسافرها و 13 هزار و 877 نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داشته‌اند.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: در این ایام 43 هزار و 525 نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و پنج هزار و 143 نفر در سایر مراکز مقیم شده‌اند. 

وی همچنین مطرح کرد: طی مدت یاد شده 312 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی صورت گرفته که 5 فقره تذکر، 7 فقره اخطار کتبی و 7 فقره تشویقی صادر شده است. 

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: غار علیصدر، کتیبه‌های گنجنامه، تپه عباس آباد، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه در صدر بازدیدهای علاقمندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۸۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان