//
کدخبر: ۳۴۵۰۵۲ //

بازدید ۳ روزه از موزه ملی ایران رکورد تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ را شکست

رئیس کل موزه ملی ایران، تعداد بازدیدکنندگان در ۳ روز نخست نوروز ۱۴۰۱ را برابر تعداد کل بازدیدکنندگان نوروز سال گذشته اعلام کرد.

بازدید ۳ روزه از موزه ملی ایران رکورد تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ را شکست
به گزارش فرتاک نیوز،

جبرییل نوکنده، تعداد بازدیدکنندگان در 3 روز نخست نوروز 1401 را برابر تعداد کل بازدیدکنندگان نوروز سال گذشته اعلام کرد و گفت: با آغاز برنامه‌های نوروزی موزه‌ها از 25 اسفند 1400 تا پایان سوم فروردین 1401، تعداد 7290 نفر از این موزه بازدید کردند که از این میان 136 نفر بازدیدکنندگان سایر ملل بوده‌اند.

وی در مقایسه با نوروز سال گذشته بیان کرد: موزه ملی ایران، در نوروز 1400 میزبان 6723 نفر بازدید بوده و میانگین بازدید تنها سه روز نخست نوروز 1401 از مرز کل بازدید نوروز قبلی پیشی گرفت.

رئیس کل موزه ملی ایران، درباره میزان افزایش گردشگران خارجی در مقایسه با دو نوروز 1400 و 1401 تصریح کرد: موزه ملی ایران در نوروز 1400 تنها 9 گردشگر خارجی را در میان آمار خود به ثبت رساند، در حالی که امسال 136 بازدیدکننده خارجی در روزهای اول نوروز 1401 از این موزه بازدید داشته‌اند که رشد 15 برابری را نشان می‌دهد.

این قام مسئول درباره نحوه آمارگیری بازدیدهای موزه ملی ایران اظهار کرد: ملاک آمار بازدید از موزه ملی ایران تنها بر اساس ورود افراد به مجموعه موزه ملی ایران صورت گرفته و بر اساس بازدیدهای جداگانه از موزه‌های آن (نفرموزه/ نمایشگاه‌ها) محاسبه نمی‌شود. چنانچه ملاک بازدید نفر موزه/ نمایشگاه محاسبه شود، آمار موزه ملی ایران چندین برابر شمارش فعلی خواهد بود. 

نوکده مراتب قدردانی خود را از مهمانان نوروزی موزه ملی ایران ابراز کرده و یادآور شد: با توجه به اینکه همچنان در شرایط بحران کرونا قرار داریم و شیوه‌نامه ویژه‌ای برای بازدید از موزه ملی ایران وجود دارد، خوشبختانه بازدیدکنندگان موزه در این ایام خود را ملزم به رعایت این شیوه‌نامه بازدید دانسته و همکاری خوبی با کارکنان موزه برای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی داشته‌اند.

رئیس کل موزه ملی ایران درپایان خاطر نشان کرد: علاوه بر این با توجه به محدودیت‌ها در شیوه بازدید به دلیل شرایط کرونا، مردم نسبت به رعایت حقوق سایر بازدیدکنندگان نیز التفات بیشتری از خود نشان داده‌اند. این موضوع حاکی از آن است که با بازدیدکنندگان مسئول روبه‌رو هستیم. نحوه عملکرد آن‌ها مسئولیت موزه ملی ایران را در خدمات‌رسانی فرهنگی خطیرتر می‌کند. تلاش همکاران موزه بر این است که بازیدکنندگان گرامی با خاطره خوش از نوروز آغاز سده نو از موزه ملی ایران به یاد بسپارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۰۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان