//
کدخبر: ۳۴۵۲۳۵ //
معاون‌حقوقی امورمجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امور فرهنگی باید پیشرو در تمامی امور باشد/ اختیارات‌ حوزه فرهنگی باید به استان‌ها محول شود

معاون‌حقوقی امورمجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمانشاه گفت: امور فرهنگی باید پیشرو در تمامی امور باشد.

 امور فرهنگی باید پیشرو در تمامی امور باشد/ اختیارات‌ حوزه فرهنگی باید به استان‌ها محول شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین وجدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که امروز (هفتم فروردین‌ماه) برگزار شد، سید محمد‌ هاشمی معاون‌حقوقی‌امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: فرهنگ باید پیشران همه‌ حوزه‌ها باشد آنچنان که اگر امنیت بسازیم ولی نتوانیم با کار فرهنگی احساس امنیت برای جامعه تامین کنیم کاری انجام نداده‌ایم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور است و راه رسیدن به اقتصاد مقاوتی تولید ملی است و تولید ملی نیز با خرید کالاهای داخلی انجام خواهد گرفت و در نهایت ذهنیت مردم نسبت به خرید کالاهای داخلی با فرهنگ انجام خواهد گرفت که بیانگر اهمیت فرهنگ در چرخه اقتصادی است.

معاون‌حقوقی‌ امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امسال  بودجه زیادی به حوزه فرهنگ تعلق نگرفت و ۲/۵ درصد بودجه فرهنگی کل کشور به ۱/۸دهم کاهش یافت که باید به صورت اساسی حل شود.

هاشمی‌خاطر نشان کرد: حمایت‌هایی که از سالهای قبل به حوزه فرهنگ و هنر انجام می‌گرفت امسال نیز محقق شد و دو درصد از بودجه همه ادارات نیز به حوزه فرهنگ اختصاص خواهد یافت که‌ اتفاق خوبی در کشور است.

photo_2022-03-27_14-36-55

وی در ادامه با اشاره به لزوم اصلاح اساس‌نامه و آیین‌نامه‌های موجود نیز گفت: اگر باور داشته باشیم که خط مبارزه ما در حوزه فرهنگ ادارات‌کل استان است باید کلیه سازو‌کارها در اداره ارشاد طوری تنظیم شود که اختیارات عمل به این اداره کل داده شود.

وی یادآور شد: هرچند این موضوع را مد نظر داریم و در جلسات مکرر عنوان کرده‌ایم که اختیارات به استان‌ها محول شود زیرا از این این طریق اثر بخشی و همگرایی رسانه‌ها با اداره کل ارشاد استان مشخص می‌شود .

معاون‌حقوقی‌امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد:استان کرمانشاه سرشار از مهره‌های فرهنگی و دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است، پشتیبانی،  طراحی و اقدام عملیاتی را در این استان پیگیری خواهیم کرد تا به نقطه مطلوب خود برسد و به عنوان محور غرب به آن نگاه خواهیم کرد.

 وی بی‌حاشیه ترین انتصابات را در مجموعه ارشاد عنوان کرد و گفت: به واسطه الفت و همگرایی که در مجموعه ارشاد وجود دارد تعامل و هم‌افزایی جاری است و تاکنون همه مدیران استانی بومی آن استان بوده‌اند و گزینه غیر بومی نداشته‌ایم.

هاشمی در پایان مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را جوانی پویا، خوش فکر و با اخلاق دانست و افزود:‌ ملاک ارزیابی ما در وزارتخانه توجه به یازده بند است که امیدواریم ایشان با اتکا به ظرفیت درونی اداره کل به آن  پایبند باشد و در تحقق آنها با جدیت بکوشد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۲۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان