//
کدخبر: ۲۰۴۱۲۷ //
در حاشیه نشست رونمایی از پوستر دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شهرستان هرسین عنوان شد؛

هنرمند کسی است که تمام هنرش با باورها آمیخته شده است/ کلید گمشده استان هنرمندانند

نشست خبری آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین با حضور دکتر الهی تبار معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، بهرام فاضلی زاد مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر گودرزی مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری و امیر شاه آبادی فرماندار هرسین برگزار شد.

هنرمند کسی است که تمام هنرش با باورها آمیخته شده است/ کلید گمشده استان هنرمندانند
به گزارش فرتاک نیوز،

در ابتدای این مراسم دکتر بهرام فاضلی زاد مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: هنرتئاتر هنر گفتگوست،و هیچ هنری به این اندازه تاثیر گذاری بر مخاطب ندارد هنرهای دیگر احساسات و عواطف را مورد تاثیر و تعریف قرار می دهند تئاتر زندگیست و کسی که درعرصه تئاتر و صحنه ظاهر شود زندگی را به نمایش میگذارد و مخاطبان را دعوت میکند این شیوه را بپذیرند و یا کنار بگذارند.

مدیر کل  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیشترین هدف ما تولید است و این تولید است که  می تواند زمینه ظهور و سایر برکات را ایجاد کند و اگر بتوانیم بودجه ثابتی در استان برای اینگونه جشنواره ها قرار دهیم توانسته ایم شهرستان ها را از محجوریت خارج کنیم.

در ادامه این جلسه دکتر گودرزی مدیر کل حوزه فرهنگی و اجتماعی  استانداری  بحث آسیب های اجتماعی را یک مقوله پیچیده دانست و گفت: امروز دولت و نظام در این زمینه سرمایه گذاری خوبی انجام می دهند و در استان کرمانشاه شیب آسیب های اجتماعی سیر نزولی داشته و به نوعی نشأت گرفته از تلاشهای هنرمندان،اصحاب رسانه و مسئولینی است که کارهایی را در حوزه فرهنگی انجام می دهند.

مدیر کل حوزه اجتماعی و فرهنگی استانداری تصریح کرد : مابرای کاهش این آسیب ها به دنبال ابزار می گردیم و هنر به عنوان یک زبان ارزشمند برای جلوگیری و کنترل آسیب ها موثر است.

وی استان کرمانشاه را دارای سرمایه های ارزشمندی دانست و گفت:  از نظر آسیب های اجتماعی موجود از استاهای دیگر بدتر نیستیم و امیدواریم بتوانیم جشنواره تئاتر خیابانی را باکمک افراد بومی استان و شهرستان به جشنواره ای در سطح ملی برسانیم.

امیر شاه آبادی فرماندار هرسین هم اظهار داشت :دومین جشنواره تئاتر خیابانی هرسین می تواند از شاخص های توسعه در منطقه باشد.

وی کلید گمشده استان را هنرمندان خواند و گفت: در بحث توجه به گردشگری و بهبود فضای کسب و کار و در بحث آسیب های اجتماعی شاید دلچسب ترین جا برای هزینه حوزه هنری است که ما مقدمات آن را آماده می کنیم ولی مردم بیشترین زحمت را متقبل می شوند.

فرماندار هرسین بیشترین آسیب در شهرستان هرسین را  پایین بودن سطح مشارکت اجتماعی دانست و افزود: ک این جشنواره می تواند ما را به هدف های متعالی برساند.

شاه آبادی گفت:سال گذشته این جشنواره  با حضور ۵ استان برگزار شد ولی امسال با حضور ۱۲ استان برگزار می شود و امیدواریم سال آینده در سطح کشوری و بین المللی انجام شود.

وی تعداد آثار  دریافتی را ۷۲ اثر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۱۴ اثر از ۱۲ استان  پذیرفته شده است که ۱۹ تا ۲۲مرداد ماه به مدت ۳ روز ۴۲ اجرا خواهیم داشت.

این مسئول از تغییر المان های شهر هرسین به سمت شهر گلی خبر داد و افزود: در پارک توحید و میدان جمهوری اسلامی شهرستان هرسین(میدان لک) با نمای رومی سن زیبای تئاتر خیابانی را درست می کنیم و امیدواریم بتوانیم این جشنواره را در شهر هرسین ادامه دهیم.

در ادامه این جلسه دکتر الهی تبار معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه اظهار داشت:جامعه یک موجود زنده است و با موجود زنده هر برخوردی انجام گیرد پاسخ می دهد و امید را در جامعه زنده نگه داشتن رسالت است و برای ما یک حرکت است که میتواند بستر توسعه ماندگار را در جهت پیشرفت نهادینه کند.

وی دلیل بروز مشکلات را نپرداختن به آن دانست و افزود:  در بحث فضای مثبت حرف برای گفتن بسیار است و هنر اثر گذاری خاصی دارد و  متأثر می کند جامعه ایران را و هنرمند کسی است که تمام هنرش با باورها آمیخته شده است.

معاونت سیاسی امنیتی استاندار خاطر نشان کرد:قدرت هنر می تواند  برای تغییر رفتار در هر جامعه تاثیر گذار باشد و باید ارزش ها و هنجارها را تقویت کنیم و یکی از بهترین لوازم تقویت این ارزش ها و هنجارها هنر است.

دکتر الهی تبار در ادامه خواست تا برنامه ریزی های لازم را برای تقدیر و تجلیل از مفاخر استان در نظر بگیرند و افزود: از مفاخر استان  در زمان حیاتشان تقدیر کنیم تا طعم و لذت این تقدیر را بچشند و در آن حضور داشته باشند.

این مسئول در پایان دستاورد فعالیت هنری و اجتماعی را منجر به نشاط اجتماعی در جامعه دانست و گفت: نشاط اجتماعی می تواند خیلی از مسائلی را که دست به گریبان آن هستیم حل کند.

در پایان این جلسه از پوستر دومین جشنواره تئاتر خیابانی شهرستان هرسین رونمایی شد

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۱۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان