//
کدخبر: ۱۸۸۴۰۵ //
هزینه بازسازی هر متر مربع از صحن امام حسین (ع) 4 میلیون تومان است

استان کرمانشاه در ۱۴ سال گذشته در جمع استان های برتر در جمع آوری نذورات بوده است

نشست خبری مدیران کل عتبات عالیات استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با موضوع تشریح فعالیتهای ستاد عتبات عالیات و برنامه های جشن رمضان برگزار شد.

استان کرمانشاه در 14 سال گذشته در جمع استان های برتر در جمع آوری نذورات بوده است
به گزارش فرتاک نیوز،

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام  رحیم جعفری مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به مفاخر استان گفت: در بحث احیای فرهنگ و مفاخر شهر کرمانشاه کنگره ملی یار محمد خان و میرزا احمد را برگزار می کنیم.

حجت الاسلام جعفری افزود: در جشن رمضان امسال برپایی نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی را همزمان با تولد امام حسن مجتبی(ع)در مسجد معتضدی به مدت ۱۰ روز خواهیم داشت.

وی در ادامه از برگزاری کرسی تلاوت قرآن،اجرای کارگاه های فرهنگی و هنری به خصوص خوشنویسی،تجلیل از فعالان عرصه قرآن و عترت،برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه، فعالیت های خلاقانه کودکان و نوجوانان و کارهای ابتکاری واهدا جایزه وبرگزاری شعر آیینی در دفتر ولی فقیه اشاره کرد و افزود: در شب قدر (۲خرداد) در دانشگاه فرهنگ و هنر و اسلام آباد مراسم شب شعری برگزار می شود.

در ادامه این جلسه بهمن صحرایی رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمانشاه گفت: اعتقادات قلبی ما بر گرفته از ایمان قلبی است و با توجه به اهمیت زیر ساخت و گسترش حرم و نیاز به علم و تکنولوژی و هنر ایرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شد.

وی افزود: صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و اضافه شدن به صحن امیرالمومنین علی (ع) این صحن را به ۲۲۰هزار متر مربع و به عنوان بزرگترین صحن تبدیل کرد.

 صحرایی تصریح کرد:همه اقدامات صورت گرفته در بازسازی عتبات عالیات بدون هیچگونه بودجه دولتی و از محل نذورات مردمی انجام می گیرد و مجموعه عتبات را مردمی و مردم نهاد خواند.

وی اظهار کرد:به لطف خدا در طی ۱۴ سال گذشته استان کرمانشاه از استان های برتر در جمع آوری نذورات بوده و سال گذشته هم نیم ضریح حضرت زینب کبری (س) که در خیمه گاه کربلا نصب شد از طرف مردم کرمانشاه بود.

صحرایی برنامه اصلی در سال ۹۸را با توجه به طرح ستاد مرکزی عتبات و با همکاری عتبه عراق را توسعه صحن امام حسین(ع) در کربلای معلی اعلام کرد و افزود:این پروژه با ۱۴۰هزار متر مربع در حال ساخت است که در دو طبقه ساخته خواهد شد که در شب اربعین ۹۸فاز اول به بهره برداری می رسد.

این مسئول هزینه هر متر مربع این صحن را ۴میلیون تومان اعلام کرد و گفت: سهم استان کرمانشاه در فاز اول این طرح ۵۰۰متر مربع است و از مردم کرمانشاه خواست تا در ساخت این صحن کمک کنند و افزود:مردم می توانند به صورت نقدی و اقساطی با اخذ وام از بانک قرض الحسنه رسالت در ساخت این صحن مشارکت نمایند.

صحرایی در ادامه گفت: ۱۲۰ موکب فعال در سطح استان وجود دارد که همه دارای مجوز هستند ولی با توجه به شرایط امسال و برداشته شدن ویزا پیش بینی می کنیم تعداد زائرین امسال بیشتر از سالهای قبل باشد و نیاز به موکب ها هم بیشتر خواهد بود

وی از تمام کسانی که قصد پذیرایی از زائرین عتبات عالیات را دارند خواست تا به ستاد عتبات عالیات مراجعه کنند و مجوز لازم را اخذ نمایند.

وی در پایان گفت: شماره حساب۱۰/۵۲۷۵۷۸/۳ و شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۷۰۱۰۰۷۱۹۲۴ بانک قرض الحسنه رسالت صرفا جهت ساخت صحن حضرت زینب (س) اعلام میشود تا مردم در این امر خطیر شرکت کنند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۴۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان