//
کدخبر: ۱۶۰۲۳۱ //
در نشست خبری عنوان شد

ثبت نام ۴ هزار ۶۱۲ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان کرمانشاه

نشست خبری مدیران کل اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با موضوع تشریح ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

 ثبت نام 4 هزار 612 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در نشستی که با مدیران آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند، در خصوص ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، گفت : طرح تربیت حافظان قرآت کریم برای اولین بار در بین سه دستگاه اجرایی و یک دستگاه پشتیبانی در سه حوزه اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و با پشتیبانی صدا و سیما برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: طرح تربیت حافظان قرآن کریم هفت سال است که در حال اجرا می باشد و از سال قبل آزمون این طرح با مشارکت وزارت ارشاد برگزار شد و در سال  گذشته این آزمون در  4 رشته برگزار شد و کرمانشاه از استان های برتر بودند.

وی در ادامه افزود : از 10 دی ماه  امسال ثبت نام شروع شده وتا 5 بهمن ماه در 18 رشته ادامه خواهد داشت.

آیت الله عباسیان مبلغ ثبت نام برای عموم مردم را 6 هزار تومان و برای دانش آموزان را 2 هزار تومان اعلام وگفت:تاکنون 4 هزار 612 نفر برای حضور در این آزمون ثبت نام کرده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود : در سطح کشور هم 36 هزار نفر ثبت نام کرده اند و در بحث ثبت نام تا کنون رتبه اول کشور را داریم.

آیت الله عباسیان در ادامه افزود : در صورتیکه تعداد نفرات ثبت نامی در شهرستانها بیش از 30 نفر باشد حوزه امتحانی در شهرستان مزبور  مشخص و کارت ورود به جلسه صادر می گردد و بر اساس کثرت ثبت نام تعداد حوزه ها از یک تا سه حوزه متغیر است.

در ادامه این جلسه رحیم جعفری مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان کرمانشاه گفت: ثبت نام این آزمون از 10 دیماه 97 شروع شده و تا 5 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

جعفری محور کلی را طرح بشارت، حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف اهل بیت و آموزشهای الکترونیکی دانست و افزود : قرآن کریم به عنوان اصلی ترین محور و معجزه پیامبر اسلام(ص)و تفسیر و تبیین و تصدیق و معرفی مصادیق در تعالیم اهل بیت است.

مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان کرمانشاه گفت: در دو بخش تدبیر و قرآن و سبک زندگی و سیره معصومین بیشترین ثبت نام انجام شده است.

در  ادامه این جلسه مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش گفت:در سالهای گذشته فعالیت آموزش و پرورش با طراوت خوبی انجام شده است.

یزدان پناه افزود:در بین تعهدات هماهنگی و تامین محل آزمون و برگزاری مطلوب آن در شهرستان ها و مراکز استان، و همکاری در انتخاب مراقبان و شرکت کارشناسان، در نشست توجیهی و توزیع پوستر و برگزار کننده آزمون شفاهی آموزش و پرورش می باشد.

مدیر کل آموزش پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت:ثبت نام دانش آموزان توسط مربیان پرورشی انجام می شود و جزوه های آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و فرایند حفظ در قالب پوستر انجام شده است.

وی تعداد ثبت نام کننده گان را تا کنون 74 هزار 937 نفر اعلام کردو افزود: این روند در حال  افزایش است.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۲۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان