//
کدخبر: ۱۶۳۰۶۶ //
در نشست خبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اصحاب رسانه عنوان شد:

در آستانه چهل سالگی انقلاب و اجرای بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی و هنری در کرمانشاه

بیش از ۴۰برنامه خوب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کرمانشاه برگزار می شود.

در آستانه چهل سالگی انقلاب و اجرای بیش از  40 برنامه فرهنگی و هنری در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

رحیم جعفری از برگزاری جشنواره فیلم فجر از 12 تا 18 بهمن خبر داد و گفت : 19 فیلم در بخش عمومی و 5 فیلم ویژه کودک و نوجوان در سینماهای فرهنگ و آزادی کرمانشاه اکران می شود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره مد و لباس در اسفند ماه و تجلیل از چهره های فرهنگی و هنری و رسانه ای در این ایام خبر داد و افزود : به دلیل مصادف بودن ایام دهه فجر با ایام فاطمیه مراسم جشنواره موسیقی بعد از 22 بهمن برگزار میگردد.

وی تولیدات امسال نمایش صحنه ای و خیابانی را 262 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 177 مورد مربوط به نمایش خیابانی و 85 مورد آن مربوط به نمایش صحنه ای می باشد.

حجت الاسلام جعفری تعداد فیلم های تولید شده در استان را 121 مورد عنوان کرد و افزود: 42 مورد فیلم در سینما ها اکران شده که از این تعداد 35 مورد ایرانی و 7 مورد خارجی بوده اند.

جعفری گفت:در مجموع 300 برنامه در حوزه فرهنگی، هنری مناسبتی و غیر مناسبتی درسطح استان و 300 برنامه هم با حضور 10 استان در شهرستان سرپل ذهاب برگزار گردیده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه 10 محور راهبردی را مبنای حرکت فرهنگی برشمرد وافزود: تقویت فضای باز فرهنگی، تقویت بخش غیر دولتی،تکیه بر نیروی انسانی، عدالت فرهنگی در سطح استان، آموزش و پژوهش محوری کارها، ایجاد تعامل با نمایندگان و ائمه جماعات و شخصیت های مراکز خصوصی، دوری از هیاهو وتنش ها در حوزه فرهنگی، توجه به هویت تاریخی، بومی و منطقه ای و استفاده از بزرگان و نخبگان در عرصه های مختلف را باید از اساسی ترین راهبردها در حوزه فرهنگی دانست.

جعفری در ادامه در بخش زیر ساختها به دو نکته اشاره کرد و گفت: نکته اول در بخش عمرانی، هفت پروژه فعال در استان وجود دارد که در زمره  فعالترین پروژه ها قرار دارند و این پروژه ها را نگارخانه و سالن همایش کرمانشاه درتالار انتظار، مجتمع های فرهنگی، هنری سرپل ذهاب، گواور و بیستون، هرسین و سنقر و شهرک دانش کرمانشاه اعلام کرد.

وی نکته دیگر را ایجاد فضای آرام و صمیمی بین اصحاب فرهنگ و هنر دانست و افزود: اهمیت این  نکته از مراکز ما کمتر نیست.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۰۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان