//
کدخبر: ۳۴۴۷۵۷ //

وضعیت آب و هوا تا پایان هفته

اداره کل هواشناسی استان تهران پیش‌ بینی کرد که وضعیت جوی استان تهران، طی پنج روز آینده آسمان کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ ها همراه با وزش باد است.

وضعیت آب و هوا تا پایان هفته
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، طی پنج روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می شود.

 

از عصر دوشنبه (اول فروردین) با نفوذ زبانه یک سامانه بارشی به تدریج آسمانی ابری و از سه‌شنبه (۲ فروردین) تا صبح چهارشنبه (۳ فروردین) همچنین در بعدازظهر پنج‌شنبه (۴ فروردین) در بعضی ساعت‌ها رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ به‌ویژه در بخش‌های شمالی مورد انتظار است که در بخش‌های جنوبی گاهی با خیزش موقتی گردوخاک همراه است.

طی امروز روند افزایش نسبی دما، عصر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه کاهش نسبی دما و دوباره از چهارشنبه شب تا روز پنجشنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.طی روز جمعه (۵ فروردین) نیز در سطح استان به‌ویژه در بخش‌های جنوبی، وزش باد گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است که همراه با کاهش نسبی دما خواهد بود.

 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه (امین‌آباد) با بیشینه دمای ۱ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

 
 

طبق این گزارش، آسمان تهران امروز ( ۲ فروردین ‌ماه) نیمه‌ابری، به تدریج ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹  درجه سانتیگراد و طی ‌روز چهارشنبه ( ۳ فروردین ماه) کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ درخصوص فعالیت سامانه بارشی که تا صبح چهارشنبه (۳ فروردین) ادامه دارد، آورده است: در ارتفاعات استان تهران بارش باران و برف و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و بارش تگرگ و در بخش‌های شمال و مرکزی استان رگبار باران و رعد و برق گاهی وزش باد شدید و احتمال تگرگ و در بخش‌های جنوبی استان تهران رگبار پراکنده گاهی وزش باد شدید و خیزش موقتی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط لغزندگی جاده‌ها به ویژه در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر شهری و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، خطر برخورد صاعقه، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت پیش‌بینی می‌شود بنابراین احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی، پرهیز از کوهنوردی، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از پرواز گلایدر توصیه می‌شود.

 هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان