//
کدخبر: ۳۴۴۵۱۶ //

افتتاح یادمان شهید حسین ادبیان در ارتفاعات بازی‌دراز شهرستان سرپل‌ذهاب

یادمان شهید سرلشکر حسین ادبیان در ارتفاعات شهدای بازی دراز شهرستان سرپل‌ذهاب باحضور فرزادی پور فرماندا، سرهنگ جلیل شهلایی سرپرست تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ابوذر وجمعی از مسئولان لشکری و کشوری سرپل‌ذهاب افتتاح شد.

افتتاح یادمان شهید حسین ادبیان در ارتفاعات بازی‌دراز شهرستان سرپل‌ذهاب
به گزارش فرتاک نیوز،

فرزادی پور فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در آیین افتتاح این یادمان طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این یادمان به همت مسئولان وکارکنان تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ابوذر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برای آشنایی نسل جوان و انقلابی با ایثار و فداکاری شهدا آماده شده است.

photo_2022-03-19_19-48-08

سرهنگ شهلایی تصریح کرد: این شهید والامقام نقش بسیار برجسته‌ای در خصوص طراحی عملیات بازی دراز و حمله به قله مهم و استراتژیک ۱۱۵۰ داشت.

   وی در ادامه با اشاره به نقش برجسته و تاثیر گذار شهید ادبیان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل افزود: آنچه که اهمیت ارتفاعات سوق‌الجیشی بازی دراز را نسبت به سایر ارتفاعات متمایز نموده است خون پاک شهیدانی چون شهید حسین ادبیان است که در آن برهه به عنوان فرمانده گردان تکاور مالک اشتر در نقاط حساس حضور داشته و در برابر تهاجم دشمن شجاعانه مقاومت مینماید و به درجه رفیع شهادت نائل می آید.

 فرزادی‌پور در پایان خاطر نشان کرد: اگر ما امروز با امنیت کامل در بلندترین نقطه از ارتفاعات بازی دراز حضور داریم به برکت خون شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۵۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان