//
کدخبر: ۲۰۶۳۰۹ //

۸۰ واحد مسکونی زلزله زده در سرپل ذهاب به بهره برداری رسید

۸۰ واحد مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب که توسط قرارگاه جهادی امام رضا (ع) ساخته شده روز دوشنبه به بهره برداری رسید.

۸۰ واحد مسکونی زلزله زده در سرپل ذهاب به بهره برداری رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

«محمدباقر قالیباف» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامعضو تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بهره برداری از این واحدهای مسکونی گفت: بعداز وقوع زلزله مهیب ۲۱ آبان ۹۶، قرارگاه جهادی امام رضا (ع) کار ساخت ۸۰ واحد مسکونی را در روستای «الیاسی» دشت ذهاب سرپل ذهاب بر عهده گرفت.

وی افزود: بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زدگان در این مناطق به پایان رسیده و مردم سرو سامان یافته اند ولی ساخت مسجد روستای هنوز اتمام نیافته که باهمت خود مردم در حال انجام است.

وی اظهار داشت: مردم سراسر کشورمان در حال کمک به زلزله زدگان هستند اما مردم منطقه با وجود اینکه خود زلزله زده هستند اما همت کرده و در حال کمک به بازسازی زیرساخت های روستا هستند.

وی ادامه داد: کار اصلی گروههای جهادی توانمندسازی روستائیان است که در حال انجام است تا افراد تحصیلکرده و توانمند ساکن در روستا بتوانند با راه اندازی مشاغل مناسب در زمینه اقتصادی و معیشتی توانمند شوند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز اظهارداشت: بعد از وقوع زلزله ۲۱ آبانماه سال ۹۶ در سرپل ذهاب مردم سراسر کشور به یاری زلزله زدگان آمدند که بخشی از این کمک ها توسط گروه های جهادی صورت گرفت.

فرهاد تجری افزود: گروه های جهادی هم در زمینه امدادرسانی و هم در زمینه بازسازی واحدهای مسکونی فعالیت داشتند و بخشی از این اقدام ها به فعالیت های روانشناسی و دلگرم کردن زلزله زدگان به بازسازی و آینده اختصاص داشت.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مشارکت در بازسازی واحدهای مسکونی افراد ضعیف و کم درآمد و تامین و تعبیه لوازم بازی کودکان و امکانات ورزشی روستاهای الیاسی از اقدام هایی است که توسط گروه جهادی امام رضا (ع) انجام گرفت و امروز شاهد به ثمر رسیدن این فعالیت ها هستیم.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: بازسازی در مناطق روستایی تقریبا اتمام یافته و زیرساخت های آن نیز در دست اقدام است که با تزریق اعتبارات تخصیص یافته به قطع بازسازی زیرساخت ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در ساخت تعداد ٨٠ واحد مسکونی زلزله زدگان روستاهای الیاسی دشت ذهاب شهرستان مشارکت داشته و امروز مراسم افتتاح این واحدهای مسکونی را برگزار کرد.

این قرارگاه جهادی در زمینه توانمند سازی جوانان روستا نیز فعالیت خواهد داشت.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان