//
کدخبر: ۳۴۳۹۴۱ //

آماده‌باش ۲۷۰ "آتش نشان" در چهارشنبه سوری کرمانشاه

مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه از آماده باش ۲۷۰ نیروی آتش نشان در شب چهارشنبه آخرسال خبر داد.

آماده‌باش ۲۷۰ "آتش نشان" در چهارشنبه سوری کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

فرهاد فرهودی با اشاره به آماده باش ویژه آتشنشانی در شب چهارشنبه سوری گفت: با توجه به افزایش استفاده از مواد محترقه در این شب در سالهای اخیر، نیروهای آتشنشانی در آماده باش ویژه هستند.

وی افزود: در این شب ۲۷۰ نیروی آتشنشانی در ایستگاه های آتشنشانی و نقاط پرخطر شهر در حال آماده باش هستند.

فرهودی با اشاره به فعالیت یازده ایستگاه آتشنشانی در سطح شهر کرمانشاه گفت: علاوه بر این ایستگاه ها، آتش نشانان در این شب در نقاط شلوغ هم بصورت ویژه مستقر هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه در ادامه با تاکید بر خودداری افراد از استفاده از مواد محترقه در این شب گفت: متاسفانه استفاده از این مواد عمدتا باحوادث بسیاری همراه است که هم تهدید کننده سلامت خود فرد و هم دیگران است و در همین راستا توصیه می شود افراد به هیچ عنوان از مواد محترقه استفاده نکنند.

وی افزود: اگر برخی افراد اصرار بر استفاده از این مواد دارند هم توصیه می شود حداقل از مواد محترقه کم خطر و استاندارد استفاده کنند و از پرتاب این مواد به سمت افراد یا خودروهای پارک شده و یا دیوار خانه ها بطور جد خودداری کنند.

فرهودی با بیان اینکه خطر عمده در این شب متوجه کودکان و نوجوانان است، از والدین خواست در این شب فرزندان خود را تنها نگذارند.

وی همچنین توصیه کرد: والدین در این شب مواد محترقه و مواد قابل اشتعال را دور از دسترس کودکان قرار دهند.

فرهودی با هشدار نسبت به پریدن از روی آتش در این شب، گفت: این کار بسیار خطرناک است و می تواند با خطر سوختگی بویژه برای کودکان همراه باشد.

این مسئول همچنین هشدار داد، افراد از روشن کردن آتش در فضای سربسته، نزدیک پست های برق یا ایستگاه فشار گاز و نیز فضای پارکینگ ها که خودرو در آن پارک است، خودداری کنند.

فرهودی توصیه کرد: افراد در کنار برگزاری مراسم شب چهارشنبه سوری حتما خاموش کننده آتش و جعبه کمک های اولیه همراه داشته و آموزش کار با آن را فرا گیرند تا در صورت لزوم بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه در پایان از تمام افراد خواست هرگونه حادثه و یا آتش سوزی را بلافاصله به شماره ۱۲۵ آتشنشانی اطلاع دهند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۹۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان