//
کدخبر: ۳۴۰۳۵۸ //
‍ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

ترمیم و پانسمان درختان آسیب دیده شهر کرمانشاه

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از اجرای عملیات ترمیم و پانسمان درختان آسیب دیده سطح شهر در قالب طرح "امداد درخت"، با هدف حفاظت از درختان و جلوگیری از آفت زدگی آن ها در فضاهای سبز کرمانشاه خبر داد.


ترمیم و پانسمان درختان آسیب دیده شهر کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

فرامرز رحمتی زاده با اشاره به اهمیت این موضوع اظهار داشت: کلینیک گیاه پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در راستای حفظ و مراقبت از درختان آسیب دیده در شهر کرمانشاه و با همکاری معاونت فضای سبز مناطق هشتگانه شهرداری برای دومین سال متوالی اقدام به ترمیم و پانسمان درختان آسیب دیده در شهر کرمانشاه کرده است.

وی افزود: مراحل پانسمان درختان آسیب دیده به این صورت است که ابتدا داخل تنه درخت آسیب دیده پاکسازی می شود، در ادامه به وسیله حشره کش سم پاشی شده و در مرحله بعد محل مورد نظر با چسب باغبانی که حاوی قارچ کش است، ترمیم و در مرحله آخر فضای خالی روی تنه به وسیله مواد ترمیمی پُر و جهت جلوگیری از نفوذ آب به مواد ترمیمی سطح مورد نظر با رنگ روغنی همرنگ تنه درخت رنگ می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تصریح کرد: این کار در جهت جلوگیری از رخنه عوامل بیماری زا و گسترش آفات در تنه درختان آسیب دیده انجام می‌شود.

رحمتی زاده در پایان خاطر نشان کرد: عملیات ترمیم و پانسمان درختان آسیب دیده شهر کرمانشاه که از مجموعه اقدامات کلینیک گیاه پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است برای اولین بار در بهمن ماه سال ۹۹ اجرا شد و امسال برای دومین سال متوالی در سطح مناطق یک و پنج و هفت شهرداری به عنوان اولین مناطق از سطح مناطق هشتگانه شهرداری در حال اجرا است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۳۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان