//
کدخبر: ۳۳۸۰۳۷ //

‍ دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان از دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی که با درج آگهی کذب در سایت‌های واسط فروشگاهی اقدام به دریافت بیش از 5 میلیارد ریال پیش‌ پرداخت تحت عنوان بیعانه از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

‍ دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار "علی اکبر جاویدان" اظهار داشت: پس از مراجعه فردی به پلیس فتا و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنی اینکه در یکی از سایت های اینترنتی با آگهی فروش خودرو روبرو شدم و فرد آگهی‌دهنده خود را مالک معرفی و درخواست ودیعه جهت بیعانه پیش از بازدید خودرو کرد و متعاقب آن مبلغ 4 میلیارد ریال جهت ودیعه واریز کردم و متأسفانه پس از واریز وجه فرد آگهی‌دهنده دیگر پاسخگو نبود.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام‌شده و اقدامات پلیسی صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس فتا استان مشخص شد متهم که ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور بوده با انتشار آگهی جعلی فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی و با اخذ مبالغ بیعانه اقدام به کلاه‌برداری کرده است.

سردار جاویدان تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی تیمی از کارآگاهان زبده پلیس به استان محل سکونت متهم اعزام و طی 72 ساعت اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات میدانی شبانه‌روزی، نهایتاً متهم در یک خودروی پژو شناسایی و پس از مدتی تعقیب و گریز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی مأموران ابتدا منکر هرگونه کلاه‌برداری شد اما پس از مواجه با مستندات موجود به بیش از 10 فقره کلاه‌برداری به مبلغ 5 میلیارد ریال اعتراف و عنوان کرد با انتشار تصاویر غیرواقعی و جلب اعتماد افراد از آنان کلاه‌برداری می‌کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به گسترده بودن فضای مجازی و گسترش سایت‌های خریدوفروش کالاهای نو و دست‌دوم افراد سودجو با ترفندهای مختلف از اعتماد هم‌وطنان سوءاستفاده و اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند.

سردار جاویدان در پایان از مردم خواست تا هنگام خرید در فضای مجازی دقت بیشتری را داشته و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۰۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان