//
کدخبر: ۳۳۶۴۰۵ //

احتمال مواجه ماکو با چالش جدی شیوع اُمیکرون

فرماندار ماکو گفت: هرگونه عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی کارکنان دستگاههای اجرایی مورد قبول نیست.

احتمال مواجه ماکو با چالش جدی شیوع اُمیکرون
به گزارش فرتاک نیوز،

علی محمدی ایروانلو امروز ۹ دی ماه در پنجاه و ششمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و مبارزه با کووید ۱۹ ماکو با بیان اینکه متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بین شهروندان به شدت کاهش یافته است، گفت: با توجه به شرایط سرزمینی و فعالیت شبانه روزی مرز بازرگان و همچنین کاهش میزان استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در بین مردم ، شهرستان ماکو در روزهای آتی می تواند با چالش جدی شیوع ویروس امیکرون مواجه شود.

وی افزود: هرگونه عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی کارکنان دستگاههای اجرایی شهرستان مورد قبول نیست و مسئولین باید به جد این موضوع را پیگیری نمایند.

فرماندار ماکو در ادامه ضمن تقدیر از خبرنگاران و فعالین رسانه ای در خصوص تشویق و ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین دریافت دوز سوم واکسن کرونا اظهار کرد:  با وجود تلاش بی وقفه کادر درمان در ۴۵ مرکز واکسیناسیون متاسفانه به پوشش صد درصدی دوز دوم نرسیده ایم و هنوز برخی از شهروندان تمایلی به زدن واکسن ندارند.

دکتر صمدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو و دبیر ستاد مقابله با کرونا  با بیان گزارش آماری آخرین وضعیت بیماری در شهرستان ، کل موارد مثبت بیماری را  ۱۶۵۶۸ مورد ، تعداد بستری در بیمارستان ۱۷ نفر  و موارد فوتی در شهرستان را ۱۸۷ نفر اعلام کرد.

وی با اعلام پوشش واکسیناسیون ۸۵ درصدی جمعیت روستایی و عشایری و ۸۰ درصدی افراد ۱۲ الی ۱۸ سال در شهرستان ماکو گفت: تا کنون ۱۴۰ هزار و ۶۵۳ دوز واکسن در ۴۵ مرکز واکسیناسیون شهرستان ماکو تزریق شده است که از این تعداد ۷۳هزار و ۲۰ دوز مربوط به نوبت اول ۶۲هزار و ۸۰۴ دوز مربوط به نوبت دوم و ۴۸۲۹ دوز مربوط به نوبت سوم است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۴۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان