//
کدخبر: ۳۳۳۳۸۷ //

اومیکرون به ۳۸ کشور جهان رسید

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که اکنون سویه اومیکرون ویروس کرونا در ۳۸ کشور جهان شناسایی شده است اما تاکنون هیچ مورد از مرگ مربوط به این سویه گزارش نشده است.

 اومیکرون به ۳۸ کشور جهان رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

ماریا ون کرخوف، یک مقام در سازمان جهانی بهداشت، طی یک کنفرانس خبری گفت که این سازمان شاهد "نرخ رشد فزاینده" و افزایش شناسایی مورد ابتلا به سویه اومیکرون بوده است.

وی افزود: گفته می‌شود که میزان سرایت این سویه افزایش یافته است، آنچه ما باید بدانیم این است که آیا در مقایسه با سویه دلتا سرایت پذیری بیشتری دارد یا خیر.

کرخوف همچنین اشاره کرد که سویه دلتای ویروس کرونا همچنان سویه غالب در سراسر جهان است.

وی توضیح داد: مشخص نیست که سویه جدید باعث بیماری شدیدتر می‌شود یا خیر. گزارش‌های اولیه از آفریقای جنوبی نشان می‌دهند که بسیاری از بیماران علائم خفیف را تجربه می‌کنند. اولین موارد ابتلا به سویه اومیکرون در میان گروهی از دانشجویان گزارش شده است و افراد جوان‌تر نسبت به افراد مسن علائم خفیف‌تری را تجربه می‌کنند.

یک پزشک برجسته آفریقای جنوبی در این هفته به خبرگزاری‌ها گفت که علائم سویه اومیکرون غیرعادی اما «بسیار خفیف» است.

در همین حال سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت که مردم نباید از سویه جدید اومیکرون وحشت کنند و هنوز برای اظهار نظر در مورد نیاز به تغییر در واکسن‌ها زود است.

مایک رایان مدیر اورژانس سازمان جهانی بهداشت نیز گفت که هنوز هیچ مدرکی برای تغییر واکسن‌ها و تطبیق آن‌ها با سویه اومیکرون وجود ندارد و در حال حاضر واکسن‌های بسیار مؤثری وجود دارند.

وی تاکید کرد: ما باید بر توزیع عادلانه‌تر واکسن‌ها تمرکز کنیم. ما باید روی واکسینه کردن افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند تمرکز کنیم.

سویه اومیکرون درحال حاضر در آسیا، آفریقا، آمریکا، خاورمیانه و اروپا شناسایی شده است و موارد ابتلا به این سویه در هفت استان از ۹ استان آفریقای جنوبی گزارش شده است. این سویه برای اولین بار در آفریقای جنوبی گزارش شد.

گفتنی است، با شیوع سریع اومیکرون در نقاط مختلف جهان، اقدامات محدود کننده در برابر این نوع جدید کرونا توسط دولتمردان کشورها آغاز شد و ترس از موج مرگبار دیگری از عفونت‌ها را عمیق‌تر کرد و نشان داد که نبرد تقریباً دو ساله علیه این بیماری تمام نشده است.

در حالیکه برخی دولت‌های اروپایی به سرعت اقدامات سختی از جمله استفاده اجباری از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را مجدداً اعمال کرده‌اند،

سویه جدید کرونا در حالی در جنوب آفریقا شیوع پیدا کرده است که تنها هفت درصد از جمعیت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی قاره آفریقا واکسینه شده‌اند.

قاره آفریقا برای ایمن‌سازی ۶۰ درصد ساکنانش و دستیابی به سطحی از مصونیت در برابر ویروس کرونا حدود ۱.۵ میلیارد دز واکسن نیاز دارد. این در حالی است که تاکنون این قاره کمی بیش از ۴۰۰ میلیون دز دریافت کرده است.

سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی در ماه گذشته از روند استفاده از واکسن بوستر (دز سوم) در کشورهای ثروتمند انتقاد کرده و اعلام داشتند که این امر دسترسی کشورهای فقیرتر به واکسن را کاهش می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۳۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان