//
کدخبر: ۳۳۶۳۴۱ //
مدیرکل امور مالیاتی استان:

صرف بخشی از درآمدهای مالیاتی سال‌جاری استان کرمانشاه به آبادانی روستاها

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه از صرف بخشی از درآمدهای مالیاتی سال‌جاری این استان به آبادانی روستاها خبر داد.


 صرف بخشی از درآمدهای مالیاتی سال‌جاری استان کرمانشاه به آبادانی روستاها
به گزارش فرتاک نیوز،

عزیزاله عباس پور، مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه در تشریح محل مصرف بخشی از درآمدهای مالیاتی 9 ماهه اخیر استان اظهار داشت: در نه ماهه نخست سال جاری بیش از 1.313 میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های سطح استان به عنوان متولی امور عشایر و روستاهای فاقد دهیاری سطح استان پرداخت شده است که رشد بیش از  78 درصدی در پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به به شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است . این مبلغ در هشت ماهه ابتدای سال گذشته بالغ بر 736 میلیارد ریال بود که امسال رشد چشم گیر 78 درصدی داشته است و این افزایش می تواند کمک شایانی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های در انجام پروژه‌های عمرانی و طرح‌های هادی روستایی نماید. که به ترتیب دراین مدت مبلغ 887 میلیارد ریال سهم شهرداری ها ، 336 میلیارد ریال سهم دهیاری ها ، 53 میلیارد ریال سهم عشایر و 37 میلیارد ریال سهم روستاهای فاقد دهیاری ( واریز به حساب فرمانداری ها بعنوان متولی امور عشایر و روستاهای فاقد دهیاری ) شده است.

وی افزود: این مبلغ به صورت ماهیانه و بدون تشریفات خاصی از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به شهرداری ها ، دهیاری های استان پرداخت و در مناطق فاقد دهیاری و عشایری به حساب فرمانداری ها واریز می شود تا صرف امور عمرانی و آبادانی شهری و روستایی گردد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه در ادامه اضافه کرد: از 1.313 میلیارد ریال پرداختی حدود 16 میلیارد تومان عوارض آلایندگی است و این مبلغ در جهت انجام اقداماتی در جهت کاهش میزان آلودگی هوا در اختیار شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های متاثر از صنایع آلاینده در استان قرار می گیرد.

شایان ذکر است از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده: 5 درصد مالیات، یک درصد سهم سلامت و 3 درصد عوارض است که مالیات و سهم سلامت به خزانه واریز تا براساس قانون بودجه هزینه گردد و 3 درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده وصول شده در سطح استان بر اساس جمعیت هر شهر و روستا به صورت ماهیانه تسهیم و به حساب شهرداری ها ، دهیاری ها و فرمانداری هایی سطح استان واریز می گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۳۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان