//
کدخبر: ۱۹۴۶۷۸ //
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه:

اول تیرماه ۹۸ آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه عملکرد سال ۹۷

هادی ملکشاهی مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه عملکرد سال ۹۷را یکم تیر ماه ۹۸اعلام کرد.

اول تیرماه ۹۸ آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه عملکرد سال ۹۷
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر کل امورمالیاتی استان کرمانشاه امروز (۲۵خرداد) در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد گفت : آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه عملکرد سال ۹۷  سی و یکم خرداد ۹۸می باشد که به علت مصادف بودن باروز جمعه و با استناد به تبصره یک ماده ۱۷۷قانون  مالیات های مستقیم مودیان می توانند تا پایان یکم تیرماه ۹۸نسبت به تکمیل و تسلیم اظهار نامه از طریق سامانه www.tax.gov.ir اقدام نمایند.

ملکشاهی از مودیان مالیاتی خواست جهت جلوگیری از کندی احتمالی سامانه، ارسال اظهار نامه را به روزهای پایانی خرداد موکول نکنند.

وی افزود:تسلیم اظهار نامه در موعد مقرر موجب برخورداری مودیان ازمعافیت پایه به میزان ۲۱۶ میلیون ریال برای سال ۹۷ خواهد شد و عدم تسلیم اظهار نامه بر عدم برخورداری از معافیت پایه و موجب تعلق جریمه غیر قابل بخشش خواهد شد.

هادی ملکشاهی تصریح کرد: دستور العمل مالیات مقطوع است و سازمان امور مالیاتی بنا به اختیار حاصل از تبصره ۱۰۰   اصلاحی قانون مالیات های مستقیم و به منظور تکریم ارباب رجوع به ادارات کل مالیاتی ابلاغ کرد که صاحبان مشاغل گروه سوم که مجموع فروش کالا و خدمات آنان در سال ۹۷ تا مبلغ ۸ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال می باشد می توانند بدون الزام به نگهداری دفاتر و با ارسال فرم اظهار نامه موضوع دستورالعمل یاد شده در سامانه سازمان امور مالیاتی،مالیات مقطوع را بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۹۶(به صورت یکجا یا در ۴قسط مساوی) به شرح ذیل پرداخت نمایند.

۱-مودیان با میزان مالیات قطعی تا ۲۵میلیون ریال بدون افزایش

۲-مودیان با میزان مالیات قطعی از ۲۵میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال با افزایش ۵درصد

۳-مودیان با میزان مالیات قطعی از ۵۰میلیون ریال تا ۱۰۰میلیون ریال با افزایش ۹درصد

۴-مودیان با میزان مالیات قطعی از ۱۰۰میلیون ریال و بالاتر با افزایش ۱۵درصد

ملکشاهی مبنای توافق مالیات سال ۹۷ را مالیات قطعی سال ۹۶ اعلام کرد و ازمودیان گروه سوم خواست به منظور قطعیت رساندن مالیات سال ۹۶در اسرع وقت و قبل از اتمام مهلت تسلیم اظهار نامه (اول تیرماه ۹۸)  به ادارات امور مالیاتی سطح استان مراجعه کنند.

این مسئول گفت:به منظور رفاه حال مودیان علاوه بر مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ همکاران اداره کل امور مالیاتی هم درساعات صبح و عصر پاسخگوی سوالات مودیان محترم می باشند.

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه در ادامه افزود: ۱۱ و ۲دهم درصد از در آمد کل استان مربوط به مشاغل است و فرار مالیاتی مشاغل در استان خوشبختانه خیلی کم می باشد و حدود ۵۰ هزار پرونده مشاغل، دارای اظهار نامه هستند.

وی با اشاره به تراکنش های مالی  پزشکان و حرف پزشکی گفت: استفاده نکردن از دستگاه های کارتخوان الزاما غیر قانونی نیست و درقانون بودجه سال ۹۸ کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی  مکلفند در چهار چوب آیین نامه قانون مالیات های مستقیم از ابتدای سال ۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند و همه دریافت ها و پرداخت ها ثبت شود.

وی در پایان با اشاره به عوارض دریافتی اداره کل امور مالیاتی گفت: در سال ۹۷مبلغ ۱۱۰میلیارد تومان از این عوارض در اختیار شهرداری ها،بخشداریها،دهیاریها و عشایر استان قرار گرفت که صرف عمران و آبادانی شهر و روستا می گردد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۶۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان