//
کدخبر: ۳۳۶۲۲۷ //
استاندار کرمانشاه:

هیچ صنعتی به اندازه گردشگری نمی‌تواند سرانه درآمدی مردم را افزایش دهد

استاندار کرمانشاه در همایش منطقه ای توسعه گردشگری پساکرونا محور غرب کشور گفت: هیچ صنعتی به اندازه گردشگری نمی‌تواند سرانه درآمدی مردم را افزایش دهد.

هیچ صنعتی به اندازه گردشگری نمی‌تواند سرانه درآمدی مردم را افزایش دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

همایش منطقه‌ای توسعه گردشگری پسا کرونا محور غرب کشور با حضور استانهای کرمانشاه، ایلام، همدان، کردستان و لرستان امروز

چهارشنبه (هشتم دی ماه) به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این همایش با تسلیت ایام شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی نماد  فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی در بین ایرانیان و نماد مقاومت در کشورهای‌جهان اسلام است.

وی با اشاره به برگزاری همایش منطقه‌ای گردشگری پسا کرونا افزود: استانهای کرمانشاه، ایلام، کردستان و لرستان استانهایی ثروتمند هستند و اگر تا امروز نتوانسته‌ایم از این ثروت خدادادی به نحو مطلوب استفاده نماییم مقصر ما مدیران استانی هستیم.

استاندار کرمانشاه منظور از تشکیل این جلسه را استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در منطقه غرب کشور دانست و گفت: امیدواریم در دوران پسا کرونا و در سال ۱۴۰۱ بتوانیم با همراهی این استانها و استفاده از ظرفیت گردشگری هر استان با تشکیل جلسات هم اندیشی و ایجاد کمیته گردشگری هر ساله با الویت جلسات یک اثر را به ثبت جهانی برسانیم.

بازوند ثبت جهانی اورامانات را نقطه عطفی در استان کرمانشاه و کردستان دانست و گفت: علیرغم سختگیری‌های گاها محافظه کارانه، ظرف مدت یکسال اورامانات ثبت جهانی شد و در شرایط تحریم ۱۷۶ کشور به ثبت جهانی اورامانات رای دادند که نقطه قوتی در زمینه گردشگری است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه امروزه سفر و گردشگری در سبد خانوار‌های ایرانی جای دارد و گردشگران به دنبال جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دست ساز بشر هستند و در این زمینه استانهای‌ غربی کشور هم از این نعمت‌ها برخوردارند که با فرهنگ سازی می‌توانند برند سازی را در این استانها انجام دهند.

این مقام مسئول در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به سرمایه گذاری استانداری کرمانشاه در تولید سریال "نون‌خ" نیز گفت: مدیران برای تبلیغ استانشان کوتاهی نکنند، کل مبلغ پرداختی استانداری کرمانشاه به سازندگان این سریال ۳۰۰ میلیون تومان بود هرچند که‌ بحث‌ها وحرف و حدیث‌هایی را ایجاد کرد ولی همین کار زمینه ساز ثبت جهانی اورامانات شد و این سریال به اندازه صد سال به معرفی کرمانشاه پرداخت.

 

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: تمرکز صنعت گردشگری امروز در خاورمیانه است و کشوری موفق خواهد بود که بتواند از این مرکزیت گردشگری استفاده نماید.

وی هنر هر صنعتی را افزایش سرانه درآمدی مردم دانست و گفت: هیچ صنعتی به اندازه گردشگری نمی‌تواند سرانه درآمدی مردم را افزایش دهد.

بازوند در پایان از استانهای زاگرس نشین مرکزی  درخواست کرد تا با انجام جلسات هم اندیشی به صورت سه ماه یکبار و در هر دوره با میزبانی یک استان زمینه ساز توسعه گردشگری این پنج استان در دوران پساکرونا را فراهم آورند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

عکس: بنفشه صالحی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۲۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان