//
کدخبر: ۳۳۳۹۵۴ //
استاندار کرمانشاه تاکید کرد:

شهروندان در فصل زمستان نباید دچار قطعی گاز و برق شوند

مهندس بازوند گفت: دستگاه های خدمات رسان باید به گونه‌ای برنامه ریزی و مدیریت کنند که در فصل زمستان شاهد قطع برق و یا گاز شهروندان نباشیم.

شهروندان در فصل زمستان نباید دچار قطعی گاز و برق شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

استاندار کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور معاونین استاندار، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران دستگاه های مرتبط برگزار شد؛ عنوان کرد: در آستانه آغاز زمستان و ورود به فصل سرما قرار داریم و باید برای حداقل ۷۰ روز آینده به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که برای ۲ میلیون هم استانی مشکل قطع برق و یا گاز رخ ندهد.

 وی افزود: خوشبختانه مدیرانی که مسئولیت دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه توزیع فرآورده‌های نفتی، گاز، برق و ... را بر عهده دارند همگی از مدیران با تجربه محسوب می شوند و برنامه‌ریزی‌های مناسبی را برای این حوزه انجام داده اند و تاکنون عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در این ایام باید همه با مدیرانی که قرار است در جلوگیری از بروز بحران نقش آفرینی کنند، همکاری لازم و کامل را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران سومین تولید کننده گاز دنیا است و متاسفانه بعد از کشورهای آمریکا، روسیه و چین، چهارمین مصرف کننده گاز در دنیا هم هستیم.

مدیر ارشد استان ادامه داد: حدود ۹۷ درصد جمعیت کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و این یک خدمت بسیار بزرگ است که به برکت انقلاب ارائه می شود.

وی گفت: در دنیا سالیانه حدود ۳۵ میلیارد دلار یارانه برای گاز پرداخت می شود که از این مبلغ ۱۲/۵ میلیارد دلار آن در ایران پرداخت می شود. همچنین نیروگاه های کشور به طور میانگین حدود ۱۰ درصد از نفت گاز و نفت و کوره برای سوخت استفاده می کنند در حالیکه این رقم‌  در دنیا حدود ۴۰ درصد است که نشان از توجه به محیط زیست دارد.

مهندس بازوند صرفه جویی در مصرف گاز را لازمه جلوگیری از قطع برق استان دانست و گفت: نیروگاه‌‌ها، ادارات و شهروندان باید در این برنامه صرفه جویی مشارکت فعال داشته باشند تا شاهد بروز مشکل قطع برق نباشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان