//
کدخبر: ۳۳۳۸۱۷ //
رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه:

ارائه دستاوردهای ۳۰ سازمان و مرکز تحقیقاتی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری/برگزاری رویداد بزرگ ایده‌پردازی نوجوانان در پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از ارائه دستاوردهای ۳۰ سازمان، مرکز تحقیقاتی و دانشگاه در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: احتمال افزایش این تعداد با توجه به مهلت باقی مانده وجود دارد.

ارائه دستاوردهای ۳۰ سازمان و مرکز تحقیقاتی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری/برگزاری رویداد بزرگ ایده‌پردازی نوجوانان در پارک علم و فناوری
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۶ آذرماه) با موضوع برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری برگزار شد.

 سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: امسال مسئول کمیته برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش پارک علم و فناوری است که به دلیل شرایط اپیدمی کرونا برای دومین بار بصورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: از ۱۸ لغایت ۲۵ آذرماه نمایشگاه آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های اداری طی مدت یک سال در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

 وی دو تفاوت نمایشگاه امسال با سال گذشته را ۱- امکان درخواست ارائه همکاری بازدیدکنندگان با شرکت‌های فناور و پیگیری آن توسط این شرکت ها پس از پایان نمایشگاه ۲- امکان ارائه آخرین دستاوردها و گزارش عملکرد سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی استان در قالب اتاق گفتگو عنوان کرد و گفت: این امکان در حاشیه نمایشگاه فراهم شده است و در تمامی روزهای برگزاری نمایشگاه از ساعت ۹ الی ۱۲ فضایی برای ارائه محصولات و مفاهیم و دستاوردهای جدید طی یک سال گذشته در اختیار شرکت کنندگان نمایشگاه در قالب اتاق گفتگو قرار می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به فراخوان شرکت در این نمایشگاه نیز گفت: ۱۳ آذر ماه این فراخوان به صورت مکتوب به ادارات دولتی  ارسال شد که تاکنون بیش از ۳۰ سازمان، مرکز تحقیقاتی و دانشگاه دستاوردهای خود را در این نمایشگاه مجازی به آدرس www.kti.ir بارگذاری کرده‌اند و با توجه به امکان بارگذاری تا ۱۸ آذرماه احتمال افزایش این تعداد در نمایشگاه وجود دارد.

آزادی زمان افتتاح نمایشگاه مجازی هفته پژوهش و فناوری را هجدهم آذرماه همزمان با تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اعلام کرد و افزود: ساعت بازدید از این نمایشگاه محدودیتی ندارد.

این مسئول همچنین زمان اختتامیه این نمایشگاه را ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ عنوان کرد و بیان داشت: از غرفه‌هایی که برترین تولید محتوا و بیشترین بازدید را در این نمایشگاه داشته باشند تجلیل خواهد شد البته آمادگی تمدید مدت این نمایشگاه را نیز داریم.

رئیس پارک علم و فناوری در گوشه دیگری از سخنانش گفت: با هدف شناسایی ایده‌ها فناورانه و در جهت اشاعه فرهنگ کارآفرینی و توسعه کارهای فناورانه رویداد بزرگ ایده پردازی نوجوانان برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در ۹ حوزه IT ، آموزش، انرژی، کشاورزی، اجتماعی، هوشمندسازی، گردشگری، مدیریت بحران و ورزش و سلامت جسمانی در پارک علم و فناوری برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در گام نخست بعد از اطلاع رسانی کارگاه مجازی تحت عنوان ایده پردازی و خلاقیت ۱۳ لغایت ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و  در گام بعدی افراد می‌توانند از تاریخ ۲۰ آذر لغایت ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ آثار خود را به آدرس https//panikar.ir/panic-toumament ارسال نمایند.

 آزادی افزود: در پایان این رویداد ۵۰ ایده برتر شناسایی‌خواهد شد و در نهایت ۲۳ ایده انتخاب خواهند شد که به ۳ ایده برتر ساعت هوشمند، ۱۰ ایده برتر کتابخوان هوشمند و ۱۰ ایده برتر دیگر نیز تخته سیاه هوشمند اهدا خواهد شد و قطعا این افراد در فرایند توانمندسازی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۸۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان