//
کدخبر: ۳۳۰۰۸۶ //

عزم رونق گردشگری با تقویت تعاملات شوراهای اسلامی شهرستان های سمنان و مهدیشهر

درنشست مشترک ، اعضای شورای اسلامی شهرستان سمنان و مهدیشهر راه های افزایش تعاملات در راستای رونق گردشگری منطقه را بررسی شد .

عزم رونق گردشگری با تقویت تعاملات شوراهای اسلامی شهرستان های سمنان و مهدیشهر

به گزارش فرتاک نیوز ، در راستای برقراری تعاملات و تبادل تجربیات شهرهای همجوار و بررسی زمینه انجام فعالیت های مشترک برای دو شهرستان سمنان و مهدیشهر ، نشست مشترک در  روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ با حضور اعضاء شورای اسلامی شهرستان سمنان و اعضای شورای شهر مهدیشهر در محل ساختمان شورای شهر مهدیشهر  برگزار گردید.

حسین موسوی رییس شورای اسلامی شهرستان سمنان در ابتدای نشست به لزوم تعامل و افزایش ارتباطات شهرهای همجوار بویژه شهرهای مهدیشهر ، شهمیرزاد ، درجزین ، سمنان و سرخه اشاره کرد و با تاکید بر هم افزایی در اجرای برنامه های ملی و بین المللی بر شناخت پتانسیل های منطقه در راستای ارتقای بسترهای گردشگری تاکید کرد .

موسوی ایجاد مرکز همکاری های بین المللی جاده ابریشم در سمنان را گام مهم در راستای تقویت ظرفیتهای گردشگری منطقه برشمرد.

مجید نظری نائب رییس شورای اسلامی شهرستان سمنان نیز در این نشست با بیان پروژه های مشترک نظیر آبگرم ، خواستار همکاری های دو طرف در راستای توسعه سرمایه گذاری در پروژه های شهری شد .

علی همتی دیگر عضو شورای شهرستان نیز ضمن اشاره به احداث بزرگراه حرم تا حرم و نقشی که این بزرگراه در توسعه شهرهای همجوار دارد به ضرورت احیای مرکز همکاری های بین المللی جاده ابریشم تاکید کرد .

سید مرتضی متولیان رییس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر در این نشست گفت :  ورودی های شهر مهدیشهر نمایانگر گردشگرپذیر بودن شهر نیست و باید مسیر دسترسی سمنان مهدیشهر و شهمیرزاد با نگاه گردشگری و با استفاده از ظرفیت های گردشگری کویر ، کوهستان و جنگل  بازتعریف و بهسازی شود .

حبیب اله اقیان رییس شورای شهر مهدیشهر توجه جدی به رونق گردشگری منطقه را بسیار اساسی دانست و انجام کارهای مشترک در این راستا را خواستار شد .

علی اکبر معصومیان دیگر عضو شورای مهدیشهر نیز با اشاره به اهتمام شورای مهدیشهر در دستیابی به قطب دامپروری کشور،  هم افزایی و تعاملات شورای شهرها را بسیار سودمند دانست .

حسین عرب دیگر عضو شورا هم به افزایش تعاملات منطقه ای و رونق گردشگری اشاره کرد و مهدیه سامعی نیز به لزوم اجرای برنامه های مشترک در راستای افزایش نشاط اجتماعی بخصوص در دوران پسا کرونا تاکید کرد .

در پایان این نشست مقرر گردید ضمن ادامه دار بودن این قبیل نشست ها بصورت ماهیانه  برنامه های اقدام مشترک در خصوص آبگرم ، بهینه سازی مسیر دسترسی سمنان ، مهدیشهر و شهمیرزاد (بلوار نمودن جاده موجود) ،  مرکز همکاری های بین المللی جاده ابریشم و برگزاری جشنواره های گردشگری بررسی گردد .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۰۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان