//
کدخبر: ۳۲۹۶۹۴ //
مدیرکل خاورمیانه و آفریقای وزارت امور خارجه :

شهرداری سمنان فرصت های همکاری بین المللی خود را بیشتر معرفی کند

حسین موسوی رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان به همراه علی اکبر بنی اسدی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان عصر روز یکشنبه در محل وزارت امور خارجه با حسینیان مدیرکل خاورمیانه و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کردند .


شهرداری سمنان فرصت های همکاری بین المللی خود را بیشتر معرفی کند

به گزارش فرتاک نیوز ، بنی اسدی محور اصلی گفتگو در این دیدار را گسترش همکاری های بین المللی شهرداری سمنان با کشورهای آسیایی بیان کرد و افزود : رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان با بیان ظرفیت های شهر سمنان در راستای توسعه همکاری های بین المللی ، آمادگی مدیریت شهری سمنان را برای گسترش اینگونه روابط ها اعلام کرد.

حسین موسوی افزود : پیام دوره جدید مدیریت شهری و اولویت اصلی آن در چهار سال آینده ، گسترش  ارتباطات بین شهرها هم در داخل کشور و هم شهرهای خارجی و بخصوص شهرهای واقع در مسیر جاده ابریشم  برای برای تقویت ساختار بین‌المللی شهرداری  است.

موسوی این دیدار را  در راستای احیاء تفاهم نامه های همکاری سمنان و دو شهر خارجی ارومچی چین و نجف عراق برای برقراری مناسبات فرهنگی ، اقتصادی و گردشگری خواند و گفت: احیای مرکز همکاری های بین المللی جاده ابریشم در شهرداری سمنان می تواند نقطه قوت برای توسعه این مناسبتها باشد .

میرمسعود حسینیان نیز در این دیدار با تاکید بر معرفی بیشتر توانمندیها و پتانسیل های شهر سمنان در عرصه های بین المللی گفت : سمنان به سبب قدمت چندین هزار ساله تاریخی خود و برخورداری از وجود اماکن باستانی، فرهنگی، مذهبی و بالاخص جاذبه های فراوان طبیعی و نیز به جهت مطرح بودن به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید گچ و نمک در کشور و حتی در جهان ، از ظرفیت و قابلیت های متنوعی جهت گردشگری برخوردار است و انعقاد تفاهم نامه های خواهرخواندگی می تواند در در این زمینه راهگشا باشد .

مدیرکل خاورمیانه و آفریقای وزارت امور خارجه  در این دیدار آمادگی خود را برای گسترش ارتباط شهرداری سمنان با کشورهای آسیایی و بویژه کشورهای خاورمیانه اعلام نمود و خاطرنشان کرد:  عملیاتی کردن ارتباطات خواهرشهری در توسعه کالبدی - اجتماعی - اقتصادی و فرهنگی شهرها موثر است .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۶۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان