//
کدخبر: ۳۱۶۷۰۸ //
در همایش روز دهیاری ها انجام گرفت؛

تجلیل از بخشداران ودهیاران منتخب استان سمنان

مدیر کل دفتر امور روستایی وشورای استانداری سمنان خبر داد:تجلیل از بخشداران ودهیاران منتخب استان سمنان

تجلیل از بخشداران ودهیاران منتخب استان سمنان

به گزارش فرتاک نیوز مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگار فرتاک نیوز افزود: ۱۴۱ هزار نفر جمعیت روستایی استان سمنان است که ۲۰ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهد در استان ۱۵بخش ۳۱ دهستان وجود دارد که تعداد آبادی‌های استان ۵۴۸ مورد است ۳۷۰ روستا در سطح استان دارای شورای اسلامی بوده و ۲۵۶ روستاهای دارای دهیاری میباشد در استان  ۲۲۱ دهیار مرد و۳۰ دهیارزن مسئولیت اداره روستاها را برعهده دارندکه به حمدالله بیشتر افراد دارای تحصیلات بالای هستند.

 صمیمیان در ادامه افزود: در سال ۱۳۹۹ از طریق سازمان امور مالیاتی مبلغ ۵۵ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها و از طریق سازمان شهرداری ها نیز از محل تبصره ۳۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده به میزان ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون به حساب دهیاری های استان واریز شده است.

 وی در ادامه افزود:  مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ برای دهیاری های استان تسهیلات به منظور خرید ماشین‌آلات و بوم گردی و دیگر موارد اختصاص گرفته است.

روستاهای جودانه محمدآباد و دهملا سه روستای جدید بدون بیکار مادر استان سمنان هستند که برای ۱۳ روستای دیگر در استان در سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری شده است.

خبرنگار: علیرضا ناظریه

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان