//
کدخبر: ۳۲۶۱۷۷ //
امام جمعه کرمانشاه:

وقف باید از سوی همه تبلیغ و ترویج شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه باید ضرورت انجام وقف را تبلیغ و ترویج کنیم، گفت: بهترین و بالاترین خدمات و حمایت‌ها در ایام کرونا را ایران با هدف و جهت الهی به مردم ارائه کرد.

وقف باید از سوی همه تبلیغ و ترویج شود
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله مصطفی علما روز یکشنبه در دیدار کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به مناسبت دهه وقف افزود: وقف از ابتدا موردنظر اسلام بوده‌ است به‌طوری‌که در شرح لمعه یک کتاب مستقل به نام وقف داریم؛ یعنی یک باب فقهی از چهل باب موجود، درباره‌ وقف است و بسیاری از بزرگان دینی هم‌اکنون در درس خارج خود درباره وقف سخن می‌گویند.

وی اظهار کرد: حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام وقتی‌که اقدام به حفر چاه می‌کرد، درحالی‌که هنوز از چاه بالا نیامده بود آن را وقف می‌کرد یا همین کار را درباره‌ درختان خرما یا قنواتی که احداث می‌کرد، انجام می‌داد تا دیگران هم یاد بگیرند و پیروی کنند.

به گفته‌ آیت‌الله علما، بهترین و بالاترین خدمات و حمایت‌ها در ایام کرونا با هدف و جهت الهی در ایران صورت گرفت به‌طوری‌که نهادهای مختلف اعم از اوقاف، سپاه و بسیج با ارائه کمک‌های گسترده مؤمنانه خدمات بسیاری را ارائه کردند.

امام‌جمعه کرمانشاه عنوان کرد: موقوفات یعنی کار خیر و هیچ وقفی وجود ندارد که واقف آن نظر و نیت خیر نداشته باشد برهمین اساس اداره اوقاف نیز متصدی کار خیر است.

آیت‌الله علما در پایان عنوان کرد: اداره‌کل اوقاف تا جایی‌که می‌تواند تلاش کند تا وقفیات در مسیر خودش خرج شود

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۱۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان