//
کدخبر: ۳۲۵۸۳۰ //
برای نخستین بار پس از موج پنجم کرونا

روز بدون فوتی کرونا در چهارمحال و بختیار ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: پس از اوج موج پنجم کرونا که تعداد فوتی‌ها استان به روزانه بیش از ۱۰ نفر رسید، روز چهارشنبه هفتم مهر فوتی ناشی از این ویروس در استان گزارش نشد.


روز بدون فوتی کرونا در چهارمحال و بختیار ثبت شد

مجید شیرانی روز چهارشنبه، افزود: اگر چه ملاک کاهش فوتی‌ها به صورت هفتگی ارزیابی می‌شود اما اینکه روز بدون فوتی در استان پس از پشت سر گذاشتن سخت‌ترین موج شکل گرفته کرونا در استان ثبت شده نشانه خوبی از کاهش موارد فوتی است.

وی ادامه داد: امید می‌رود با کاهش چشمگیر تعداد بیماران سرپایی و بستری، تعداد فوتی‌های کرونا نیز در استان با کاهش قابل توجهی همراه شود.

شیرانی، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را عامل تهدید کننده شیوع کرونا و شکل‌گیری موج بعدی دانست و گفت: توصیه می‌شود با پایان یافتن ماه صفر مردم استان از برگزاری هرگونه مجلس شادی و عروسی با جمعیت بالا خودداری کنند و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت لازم را به کار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه از شناسایی ۱۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷ نفر بستری شدند و ۱۲۰ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

شیرانی، مجموع بیماران بستری در بخش‌های کرونا مراکز درمانی استان را ۳۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد حال عمومی ۴۰ نفر وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

به گزارش فرتاک نیوز، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۷ مهر) ۲۱۸ هزار و ۸۳۴ مورد تست تشخیص مولکولی کرونا در استان انجام شده که بر اساس آن ۷۷ هزار و ۷۶۷ مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۵۶۵ نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های خانمیرزا، کوهرنگ و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۸۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان