//
کدخبر: ۳۲۳۸۰۲ //
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

افزایش ۲۰ رشته دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی چهار سال گذشته/ رتبه دوم جذب دانشجوی خارجی در بین دانشجویان کشور

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میانگین رشته های افزوده شده به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی چهار سال گذشته را ۲۰ رشته عنوان کرد.

 افزایش ۲۰ رشته دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی چهار سال گذشته/ رتبه دوم جذب دانشجوی خارجی در بین دانشجویان کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

شست خبری معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۲۰ شهریورماه) برگزار شد.

 دکتر حبیب‌الله خزایی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال حاضر ۹ دانشکده فعال با ۵۳۴ عضو هیئت علمی دارد که از این تعداد ۴۶ نفر در مقام استادی ۱۱۶ نفر در مرتبه دانشیاری، ۳۲۶ نفر در مرتبه استادیاری و۴۶ نفر مربی هستند.

 وی میانگین رشته های اضافه شده به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی چهار سال گذشته را ۲۰ رشته عنوان کرد و افزود: اخذ مجوز آموزش بعضی از رشته‌ها در دانشگاه نیازمند حضور افرادی است که باید انجام بپذیرد مثلا رشته جراحی عروق سه جراح و یک دانشیار نیاز دارد که اگر به این حد برسیم حتما تقاضا خواهیم داد.

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

با اشاره به اخذ مجوز در دو رشته فوق تخصصی جراحی قلب و عروق و اورولوژی اطفال افزود:از افتخارات دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اینست که همپای دانشگاه‌های تراز اول در تربیت همه رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی فعالیت دارد.

 دکتر خزایی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ۲۶ رشته کارشناسی ارشد،۲۶ رشته کارشناسی و ۱۰ رشته دکتری phd دانشجو تربیت می‌کند و در حال حاضر حدود ۵۶۰۰ دانشجو دارد  که علاوه بر این تعداد ۶۰۸  دانشجوی خارجی نیز  در این دانشگاه حضور دارند.

 وی با اشاره به جذب دانشجوی خارجی و کمک به المللی سازی دانشگاه نیز بیان داشت: یکی از دانشگاه‌های سرآمد کشور در جذب دانشجوی خارجی هستیم و بعد از دانشگاه تهران بیشترین جذب دانشجوی خارجی در کرمانشاه انجام گرفته است که عمده این دانشجویان از کردستان عراق هستند ولی از ملیت‌های مختلف دیگر هم پذیرش شده اند.

این مسئول در گوشه دیگری از سخنانش گفت: طی چهار سال گذشته فعالیت‌های زیادی در معاونت آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه انجام گرفته ولی بیشترین فعالیت در ۱۸ ماه گذشته بوده که هیات علمی دانشگاه در این زمینه سنگ تمام گذاشتند و بصورت شبانه روزی به ارائه خدمت پرداختند.

خزایی بیشترین دغدغه این معاونت را سلامت دانشجویان عنوان کرد و افزود: درقسمت آموزش‌های عملی تمام سعی ما بر این بود که این آموزش‌ها به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام گیرد و علیرغم کمبود وسایل بهداشتی در اوایل شیوع کرونا هیچگونه کمبودی در زمینه تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در دانشگاه نداشتیم و تا به امروز این آموزش‌ها به صورت حضوری و تعدیل یافته انجام گرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد آموزش‌های مجازی انجام گرفته طی ۱۸ ماه گذشته نیز گفت: در آموزش های تئوری الویت ما آموزش مجازی بوده است که در این زمینه تا به امروز ۲۰ هزار محتوای آموزشی در سایت دانشگاه بارگذاری شده است.

دکتر خزایی تصریح کرد: در زمینه واکسیناسیون دانشجویان نیز جز دانشگاه‌های پیشرو بوده ایم و حدود ۹۰ درصد دانشجویان ما واکسینه شده‌اند و تا مهرماه امسال نیز ۱۰۰ درصد دانشجویان دوز دوم واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

 او با اشاره به واکسیناسیون حدود ۱۲۰۰ نفری دانشجویان جدید الورود به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: با توجه به واکسیناسیون انجام شده اگر کرونا کنترل شود و از این پیک عبور کنیم احتمالا شرایط حضور دانشجویان قبلی را با رعایت پروتکل های بهداشتی داریم و اگر واکسیناسیون گسترده تر انجام گیرد نیز دانشجویان جدید الورود واکسینه خواهند شد.

دکتر خزایی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره  به برگزاری آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: طی دو سال اخیر ۸ آزمون جامع، ۸ آزمون صلاحیت بالینی، ۸ آزمون زبان، ۲ آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران، ۲ آزمون دستیاری،۲ آزمون دکتری و۲ آزمون دوره‌های ارتقاء و بیش از ۱۰۰ آزمون داخل دانشکده‌ای در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است، که در بعضی از این آزمون‌ها تعداد شرکت کننده ها بیش از ۲ هزار نفر بوده است و در این زمینه با اجاره سالن‌های آزمون و چند مرحله ای برگزار کردن آنها مشکل خاصی ایجاد نشده است.

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در ترم پیش رو واکسیناسیون دانشجویان جدید واسکان و سرویس ایاب و ذهاب آنها را با هماهنگی حوزه‌های دیگر پیگیری خواهیم کرد و تاکیدمان بر اینست که تمامی کلاسهای عملی، به صورت حضوری و کلاس‌های تئوری نیز به شکل تلفیقی انجام گیرد.

دکتر خزایی توسعه علمی دانشگاه به صورت منطقی را یکی از مهمترین الویت های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برشمردو گفت: طی دوسال گذشته آموزش دانشکده توانبخشی در رشته‌های گفتاردرمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی به عنوان رشته‌هایی با بازار کار بالا در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه به جذب دانشجویان کار درمانی و فیزیوتراپی پرداختیم و به زودی دانشجوی گفتار درمانی نیز پذیرش خواهیم کرد.

وی همچنین از اخذ مجوز رشته تخصصی فک و صورت در دانشکده دندانپزشکی خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم از مهرماه امسال این رشته تخصصی دندانپزشکی را در دانشگاه داشته باشیم.

 

خبرنگار طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۸۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان