//
کدخبر: ۳۲۳۴۶۲ //
مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد:

فراخوان بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: بیست و سومین دوره کنگره سراسری شعر دفاع‌‌مقدس به صورت ملی و با همکاری و مشارکت سازمانهای کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

فراخوان بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس
به گزارش فرتاک نیوز،

« فرزانه جلیلیان » مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرتاک نیوز در استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از یادگارهای دفاع‌مقدس شعر مقاومت و ترویج ادبیات پایداری و شعر حماسی است.

وی افزود:کنگره‌های سراسری شعردفاع مقدس با همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و با هدفِ زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع‌مقدس، نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع‌مقدس و ترغیب شاعران به خلق شعر در بخش‌های مختلف برگزار و ادامه یافته است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: سازمان ادبیات و تاریخ دفاع‌مقدس در مقام متولی و برگزارکننده این کنگره‌ها،‌ در نظر دارد بیست و سومین دوره کنگره سراسری شعر دفاع‌‌مقدس را به صورت ملی با همکاری و مشارکت سازمانهای کشوری و لشکری برگزار نماید.

 

 وی بخش‌های محتوایی کنگره (ملی) را شامل:  

 1. محورها

 عمومی دفاع‌مقدس (موضوعاتی از قبیل آزادگان، مادران شهدا،جانبازان شیمیایی و...)،دفاع ‌مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشورهای محور مقاومت)،دفاع‌مقدس و جنگ نرم،دفاع مقدس و مدافعان سلامت،دفاع مقدس و کودک و نوجوان عنوان کرد و گفت: شعرهای کنگره یا جشنواره استانی می‌تواند به دو زبان بومی و فارسی در حوزه های مختلف صنعت شعرسروده شود.(اشعار بومی با ترجمه فارسی به دبیرخانه ارسال شود.)

 جلیلیان در مورد  شرایط عمومی شرکت در جشنواره نیز  اینچنین عنوان کرد:

1) اشعار ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد و با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شعرای محترم فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند

2)همچنین اشعار به صورت تایپی در قالب فایل word ارسال گردد. محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد.

3) توجه به ویژگی‌های بومی، حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌های استان، یا عوارض و تبعات این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‌های شناخته‌شدة دفاع مقدسِ استان، استفاده از زبان و گویش‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

4) اشعار در  پنج بخش به‌طور جداگانه داوری خواهد شد و در بخش جوایز جداگانه اهدا خواهد شد.

5) لازم است نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای داستان درج شده باشد.

 6) اشعار منتخب، برای انتخاب آثار شعری برتر در بخش ملی ارسال خواهد شد و در بخش ملی نیز جوایز جداگانه‌ای به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

 7) اشعار برتر هر پنج بخش ویرایش شده و در مجموعه‌های جداگانه چاپ شده و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد. زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی آذر ماه 1400 خواهد بود.

 9) علاقمندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان شهریور 1400، به دبیرخانه جشنواره به آدرس پست الکترونیک tahahe858.@gmail.com

و آدرس پستی کرمانشاه، خ موید، جنب پارک شیرین، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کد پستی: 6718698953 تلفن: 37238600-37270259(083) ارسال فرمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۴۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان