//
کدخبر: ۳۲۲۱۵۷ //

خروج ۱۵ شهرستان مازندران از وضعیت قرمز

تازه‌ترین نقشه رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های کشور نشان می‌دهد که ۱۵ شهرستان مازندران از وضعیت قرمز خارج شدند و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و رنگ کرونایی یک شهرستان هم زرد شد. پنج شهرستان نیز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

خروج ۱۵ شهرستان مازندران از وضعیت قرمز
به گزارش فرتاک نیوز،

سامانه ماسک که مرجع رنگ‌بندی کرونایی کشور محسوب می‌شود در جدیدترین نقشه کرونایی وضعیت ۳۰۶ شهرستان کشور را قرمز اعلام کرد. تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز از ۳۵۹ شهرستان در تاریخ  ۲۳ مرداد به ۳۰۶ شهرستان کاهش و تعداد شهرستان‌های با وضعیت نارنجی نیز از ۵۹ شهرستان به ۱۱۰ شهرستان افزایش یافت. همچنین تعداد شهرستان‌های با وضعیت زرد نیز در اطلاعیه قبلی سامانه ماسک ۳۰ بود که اکنون به ۳۲ رسیده است و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی قرار ندارد.

بنا بر این نقشه جدید کرونایی کشور که از ۶ شهریور برای اعمال مقررات مد نظر قرار می‌گیرد، ۲۰ شهرستان در کشور وارد وضعیت قرمز شدند که در بین این شهرستان‌ها نامی از شهرستان‌های مازندران دیده نمی‌شود. همچنین ۷۲ شهرستان کشور از وضعیت قرمز خارج شده و در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند که بیشترین تعداد شهرستان‌ها مربوط به مازندران است.

بر اساس اطلاعات سامانه ماسک، شهرستان‌های آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، میاندورود، نوشهر، چالوس، کلاردشت و گلوگاه در مازندران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. شهرستان نور نیز از ۱۶ مرداد از وضعیت قرمز خارج شده بود. با این حساب تعداد شهرستان‌های با وضعیت نارنجی مازندران به ۱۶ شهرستان رسید.

رامسر، تنکابن، عباس‌آباد، ساری و بهشهر نیز همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. شهرستان سیمرغ نیز که در موج پنجم وارد وضعیت قرمز نشده بود در رنگ‌بندی جدید از وضعیت نارنجی خارج شد و در وضعیت زرد قرار گرفت.

خروج ۱۵ شهرستان مازندران از وضعیت قرمز

روند افزایشی تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران در موج پنجم پس از حدود یک ماه روند کاهشی، از ۳۰ خرداد آغاز شد و روز هشتم تیر شهرستان آمل نخستین شهرستانی بود که در موج پنجم رنگ قرمز کرونایی گرفت. سه روز بعد سه شهرستان محمودآباد، قائمشهر و چالوس نیز قرمز شدند و تعداد شهرستان‌های قرمز مازندران به چهار رسید. این روند افزایشی ادامه یافت و در روز ۱۵ تیر هم با ورود شهرستان‌های نور، نوشهر، ساری، بابل و سوادکوه تعداد شهرستان‌های قرمز مازندران به ۹ شهرستان افزایش یافت.

روز ۱۸ تیر هم شهرستان‌های رامسر، فریدونکنار، جویبار و بهشهر از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر رنگ دادند و رنگ قرمز کرونایی بر ۱۳ شهرستان مازندران حاکم شد.  با اضافه شدن تنکابن و بابلسر به شهرستان‌های قرمز مازندران در روز ۲۳ تیر نیز تعداد مناطق قرمز مازندران به ۱۵ شهرستان افزایش یافت. روز ۸ مرداد شهرستان‌های نکا، گلوگاه، سوادکوه شمالی، کلاردشت و عباس‌آباد هم به جمع شهرستان‌های قرمز مازندران اضافه شدند و تعداد مناطق قرمز مازندران به ۲۰ شهرستان رسید. از روز ۱۶ مرداد شهرستان میاندورود وارد وضعیت قرمز شد و شهرستان نور که در وضعیت قرمز قرار داشت در وضعیت نارنجی قرار گرفت تا تعداد شهرستان‌های قرمز مازندران همچنان روی عدد ۲۰ باقی بماند. با این حساب شهرستان سیمرغ تنها شهرستان مازندران است که در موج پنجم وارد وضعیت قرمز نشد.

روند کاهشی آمارهای کرونایی مازندران که از حدود دو هفته پیش و تاریخ ۲۲ مرداد آغاز شده بود در پنج روز نخست شهریور نیز ادامه یافته و طی ۲۴ ساعت گذشته با پایین آمدن تعداد قربانیان کرونا بیشتر از روزهای قبل احساس شد. تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های مازندران که در روز یکم شهریور ۲۹۳۷ نفر بود، در روزهای دوم شهریور به ۲۸۷۹ نفر، سوم شهریور ۲۸۱۹ نفر، چهارم شهریور ۲۶۷۹ نفر و تا ظهر امروز –جمعه- به ۲۵۵۲ نفر رسید که نزدیک به آمار مجموع بستری‌شدگان کرونایی روز سوم مرداد است.

خروج ۱۵ شهرستان مازندران از وضعیت قرمز

البته خروج ۱۵ شهرستان مازندران از وضعیت قرمز در شرایطی رقم خورده که هنوز مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران بیشتر از بالاترین آمارهای کرونایی این استان در چهار موج قبلی است و تعداد جان‌باختگان هر شبانه‌روز این استان نیز همچنان بیش از ۲۰ نفر است و در شبانه‌روز اخیر پس از ۲۴ روز به کمتر از ۳۰ نفر رسید.

مازندران در موج پنجم کرونا روزهای بسیار تلخ و فوق بحرانی را پشت‌سر گذاشت. به طوری که ظرفیت تمام مراکز درمانی این استان تکمیل شد و شاخص ریسک ۳۰ نسبت به یکصد هزار نفر، بالاترین ضریب خطر ابتلا به کرونا نسبت به سراسر کشور را داشت. تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی در این استان روز ۲۱ مرداد به ۴۰۷۶ نفر رسید که حدود دو برابر بیشترین آمار ثبت شده بستری‌شدگان کرونایی مازندران در چهار موج پیشین این بیماری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۱۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان