//
کدخبر: ۳۲۱۹۱۵ //

۲ رشته جدید در دانشگاه صنعتی کرمانشاه راه اندازی شد

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه از راه اندازی دو رشته جدید در این دانشگاه خبر داد.

2 رشته جدید در دانشگاه صنعتی کرمانشاه راه اندازی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علی نادری در گفت و گویی، اظهار کرد: مهندسی شیمی گرایش محیط زیست و مهندسی برق گرایش کنترل دو رشته ای هستند که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی کرمانشاه راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی کرمانشاه برای مهر 1400 در این دو رشته پذیرش دانشجو خواهد داشت، افزود: بنا به نیاز استان درخواست راه اندازی این دو رشته را به وزارت علوم دادیم که مورد موافقت قرار گرفت.  

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه درخصوص رشته مهندسی شیمی گرایش محیط زیست، گفت: این رشته از جمله رشته های جدید در کشور ما است که تنها تعداد معدودی دانشگاه آن را راه اندازی کرده اند، اما در دانشگاه‌های  دنیا سابقه‌ای طولانی دارد.

وی افزود: دامنه فعالیت این رشته مربوط به مباحث ضررهای پسماند کارخانه ها و مواد شیمیایی برای محیط زیست، نحوه مقابله با آنها و بازیابی مواد سمی برای جلوگیری از ورود به طبیعت و چرخه محیط زیست است.

نادری با بیان اینکه مطالعات پیس از احداث کارخانه های شیمیایی از دیگر کاربردهایی است که این رشته دارد، افزود: دامنه فعالیت این رشته گسترده بوده و براین اساس است که در دنیا به آن توجه زیادی می شود.  

وی در ادامه در تشریح اهمیت راه اندازی رشته مهندسی برق گرایش کنترل هم گفت: علیرغم اینکه این رشته از جمله رشته های اصلی در رشته مهندسی برق محسوب می شود، اما در استانهای کرمانشاه، لرستان  و ایلام این رشته را نداشتیم و تنها کردستان چندسالی است که آن را راه اندازی کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه تصریح کرد: براین اساس دانشگاه ما درخواست راه اندازی این رشته را داد که با موافقت وزارت علوم مجوز راه اندازی آن را گرفتیم.

وی  افزود: رشته مهندسی برق گرایش کنترل در حوزه اتوماسیون و کنترل صنعتی فعالیت می کند.

نادری در ادامه با بیان اینکه اخذ این دو رشته براساس نیاز استان و طرح آمایش آموزش عالی استان بوده، گفت: پیش بینی می کنیم باتوجه به نیاز استان به این رشته ها شاهد استقبال خوبی از سوی دانشجویان از آنها باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۹۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان