//
کدخبر: ۲۹۰۲۱۱ //

کمک مالی قابل توجه به دانشگاه صنعتی کرمانشاه

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور تکمیل پروژه سوله فناوری دانشگاه صنعتی چهار میلیارد تومان به این دانشگاه کمک کرد.


کمک مالی قابل توجه به دانشگاه صنعتی کرمانشاه

علی اکبر اختری در گفت و گو با خبرنگار، بااشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه سوله مرکز رشد، فناوری و کارآفرینی دانشگاه صنعتی از سه سال قبل، اظهار کرد: ساخت این پروژه از حدود دو سال و نیم پیش درحالی که 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشت به علت کمبود اعتبارات متوقف ماند.

وی تصریح کرد: طی این مدت پیگیری های زیادی را برای اخذ اعتبار به منظور اتمام این پروژه انجام دادیم تا اینکه در نهایت موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برای اختصاص بخشی از اعتبار مورد نیاز گرفتیم.

به گزارش فرتاک نیوز،رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه اضافه کرد: براین اساس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخیرا چهار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه تخصیص داده که به محض دریافت عملیات اجرایی پروژه از سر گرفته می‌شود.

وی یادآورشد: علاوه براین چهار میلیارد تومان، حدود سه تا چهار میلیارد تومان دیگر هم نیاز داریم تا احداث این پروژه را به اتمام برسانیم که تلاش می کنیم بخشی از این اعتبار توسط خود دانشگاه و بخشی را نیز از طریق استانداری تامین کنیم.

این مسئول افزود: درصورتی که اعتبارات به موقع تخصیص یابد، ظرف یکسال این پروژه را به اتمام خواهیم رساند.

اختری مساحت زیربنای این پروژه را حدود 1300 متر اعلام کرد و افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است 22 تا 23 فضا با متراژهای مختلف برای واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان دانشگاه در این سوله راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی مرکز رشد دانشگاه در این سوله به دانشجویانی که ایده های خلاقانه و قابلیت تبدیل شدن به محصول را دارند ، فضاهایی را اختصاص خواهیم داد تا در آن ایده های خود را گام به گام پیش ببرند تا در نهایت به تولید یک محصول منجر شود.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه افزود: به هرکدام از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان دانشگاه به مدت دو سال این اجازه را خواهیم داد تا در این سوله مستقر شوند.

به گفته اختری، دانشگاه صنعتی کرمانشاه در حال حاصر دارای یک شرکت دانش بنیان و پنج تا شش واحد فناور در حال شکل گیری است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۲۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان