//
کدخبر: ۳۱۹۷۵۸ //
مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه خبر داد؛

کمبود هزار لیتر بر ثانیه آب در کرمانشاه/حفر ۲۳ چاه عمیق طی ۴ ماهه اول سالجاری در استان

مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه از کمبود هزار لیتر بر ثانیه آب در کرمانشاه خبر داد.

 کمبود هزار لیتر بر ثانیه آب در کرمانشاه/حفر ۲۳ چاه عمیق طی ۴ ماهه اول سالجاری در استان
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر عامل شرکت آب فاضلاب استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۳ مرداد ماه) برگزار شد.

علیرضا کاکاوند دلیل کمبود آب شرب کرمانشاه را نبود مخازن به هم پیوسته دانست و تصریح کرد:‌ کرمانشاه نیاز به ۲۵۰ هزار متر مکعب مخزن برای تامین ۴۷۰۰ لیتر بر ثانیه آب دارد، که هم اکنون ۱۲۵ هزار متر مکعب مخزن با تولید۳۷۰۰ لیتر بر ثانیه داریم یعنی با کمبود ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب روبرو هستیم.

  وی افزود:استان کرمانشاه امسال بیشترین کاهش بارندگی طی ۵۰ سال گذشته در سطح کشور را تجربه کرده و خیلی از چاه‌ها و چشمه های استان خشک شده است.

کاهش آبدهی سراب قنبر

مدیر عامل آبفای استان یکی از منابع تامین آب استان را سراب قنبر عنوان کرد و افزود: این سراب سال گذشته ۳۲۰ لیتر بر ثانیه آبدهی داشت که با توجه به خشکسالی های اخیر میزان آبدهی این سراب امسال به ۶۱ لیتر بر ثانیه رسیده است.

 ۴لیتر بر ثانیه کاهش آبدهی چاه‌های میان‌دربند

 او از چاه‌های آب میان دربند نیز به عنوان تامین کننده دیگر آب استان نام برد و گفت:حدود ۶۰ حلقه چاه در این منطقه وجود دارد که از این تعداد ۴ حلقه آن کاملا خشک و از مدار خارج شده است و مابقی نیز ۴ لیتر بر ثانیه کاهش آبدهی داشته‌اند.

photo_2021-08-04_14-16-53

مردم و مسئولین هنوزباور ندارندآب‌نیست

کاکاوند یکی از آفت‌های خشکسالی را عدم باور مردم و مسئولین نسبت به کمبود آب دانست و بیان کرد: خیلی ها هنوز باور ندارند آب نیست، هرچند مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی در شهرستان‌های استان نسبت به سال قبل حل شده اما شهر کرمانشاه در زمینه تامین آب شرب با مشکل مواجهه است.

آبرسانی سیار به ۱۳۰ روستای استان

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند نیز گفت: در سال ۹۸،ابرسانی به ۲۴۸ روستا به صورت سیار‌‌ وبا تانکر انجام می‌گرفت که امسال این میزان به ۱۳۰ روستا کاهش یافته است.

امسال در حوزه آب روستایی جهش‌های خوبی در سطح استان اتفاق خواهد افتاد

وی همچنین تعداد چاه‌های حفر و تجهیز شده طی ۴ ماهه اول امسال را ۲۳ حلقه عنوان کرد و افزود: امسال در حوزه آب روستایی جهش‌های خوبی در سطح استان اتفاق خواهد افتاد و مشکل آب روستایی با حفر ۷۰ حلقه چاه و صرف اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال مرتفع خواهدشد.

 تخصیص ۱۱۲ و نیم میلیارد اعتبار‌ برای رفع تنش آبی در استان

مدیرعامل آبفا استان‌درگوشه دیگری‌از سخنانش‌‌با اشاره به اعتبار تخصیص یافته به استان نیز گفت:هر ساله در ردیف تنش آبی ۱/۵میلیارد دلار اعتبار به استان تعلق می‌گرفت که سال گذشته ۸ میلیارد و امسال نیز ۱۱۲ و نیم میلیارد اعتبار تخصیص داده شد.

کاکاوند یادآور شد: در بخش فاضلاب شهر کرمانشاه نیز مطالعاتی انجام گرفته که در صورت تصویب کار تصفیه خانه دوم شهر کرمانشاه را انجام خواهیم داد و دو تصفیه خانه دیگر را هم‌ در استان راه اندازی خواهیم کرد.

میزان زیر ساخت های شهر کرمانشاه متناسب با توسعه شهر نیست

کاکاوندخاطر نشان کرد: میزان زیر ساخت های شهر کرمانشاه متناسب با توسعه شهر نیست و دلیل این همه شکایت را ساخت و سازهای غیر مجاز دانست که در اکثر موارد موافقت آبفا در آنها لحاظ نشده است.

کدورت آب آلودگی‌نیست

مدیر عامل آبفا استان در ادامه‌با اشاره به اینکه کدورت آب آلودگی نیست اظهار کرد:شایعاتی مبنی بر آلودگی آب کرمانشاه ایجاد گردید که در این زمینه با بررسی های انجام شده هیچگونه آلودگی در آب شرب کرمانشاه مشاهده نشد و دلیل کدورت آب در ساعات اولیه ورود به شهر کرمانشاه نیز، ضربه وارده به شبکه بود نه آلودگی.

 

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۷۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان