//
کدخبر: ۳۱۹۰۲۲ //

باران تابستانه در مینودشت و آزادشهر خسارت به بار آورد

بارش شدید رگباری و نقطه‌ای باران که از عصر دیروز چهارشنبه /۶ مرداد/ در منطقه شرق گلستان آغاز و همچنان ادامه دارد، خساراتی را به برخی واحدهای مسکونی، اراضی زراعی، باغی و واحدهای دامی ۲ شهرستان مینودشت و آزادشهر وارد کرده که تیم‌های ارزیاب در حال برآورد میزان خسارت‌ها هستند.

باران تابستانه در مینودشت و آزادشهر خسارت به بار آورد

فرماندار مینودشت روز پنجشنبه اظهار داشت: بارش باران که از بامداد امروز به صورت رگباری و نقطه‌ای در این شهرستان شروع شد، به یک واحد دامداری در روستای ده‌چناشک خسارت زد و جریان آب ۲۰ راس دام سبک یکی از اهالی این روستا را با خود برده است.

سیدابوالفضل حسینی نیا افزود: براثر بارش شدید باران و جاری شدن روان آب، بخشی از جاده روستای قلعه قافه به برنجوین مینودشت نیز دچار آبگرفتگی و گل و لای شد که تیم‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بلافاصله در محل حضور و پس از چند ساعت جاده را پاکسازی و آماده تردد کردند.

به گفته وی، همچنین بارش شدید باران به بخشی از زمین‌های زراعی مینودشت نیز خسارت زده که کارشناسان با قطع بارش‌ها گزارش دقیقی از میزان خسارت و آماده خواهند کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، فرماندار آزادشهر نیز از خسارت بارش‌های چهارشنبه شب و بامداد امروز به سه واحد مسکونی در روستای کاشیدار این شهرستان خبر داد و گفت که بالا آمدن سطح آب در محدوده پل ورودی این روستا باعث خسارت به برخی منازل مسکونی آن شد.

حمیدرضا ملک حسینی با اشاره به ثبت بیش از ۶۰ میلی‌متر بارندگی در روستاهای "وامنان و وطن" آزادشهر، افزود: در برخی نقاط بالادست و کوهستانی این شهرستان نیز ریزش کوه گزارش شد که تیم‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال پاکسازی این مناطق هستند.

همچنین بارش شدید، رگباری و نقطه‌ای باران در گنبدکاووس و کلاله نیز خساراتی را به واحدهای مسکونی، اراضی زراعی، واحدهای دامی، ابنیه راه‌ها و تاسیسات شهری این دو شهرستان واقع در شرق استان گلستان وارد کرد.

مطابق اعلام هواشناسی گلستان، بارش‌های ملایم که از صبح روز گذشته در استان آغاز شده و سبب آبگرفتگی برخی معابر شهرهای این استان شمالی شد، بر اساس نقشه‌های پیش یابی به صورت رگباری همراه با رعد و برق تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

به گفته نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان، از زمان شروع بارندگی از روز گذشته در استان بیشترین میزان بارش با ۱۹۵ میلی‌متر در ارتفاعات فارسیان فرنگ گالیکش و ۹۷ میلی‌متر در توسکاچال مینودشت ثبت شده است.

شهرستان‌های آزادشهر و مینودشت درمجموع حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۰۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان