//
کدخبر: ۲۵۱۸۹۶ //

دریای خزر مواج و طوفانی می‌شود؛ نفوذ سامانه بارشی به شمال کشور

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی گفت: با نفوذ سامانه بارشی به استان دریای خزر از اواخر روز شنبه مواج و طوفانی می‌شود.

دریای خزر مواج و طوفانی می‌شود؛ نفوذ سامانه بارشی به شمال کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا رحمان‌نیا با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان اظهار داشت: از اواخر روز شنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان دمای هوا در گلستان 6 تا 8 درجه سلسیوس کاهش یافته و بارش باران و برف سراسر استان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: در این مدت بارش باران بین 30 تا 80 میلیمتر و به صورت نقطه‌ای بیش از 80 میلی‌متر است و رعد و برق، در برخی نواحی وزش باد شدید با سرعت بین 60 تا 80 کیلومتر برساعت، در نواحی مرتفع کوهستانی بارش برف از30 تا 50 سانتیمتر، پدیده مه غلیظ و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال وقوع صاعقه و خسارت به تاسیسات و ابنیه وجود دارد.

رحمان‌نیا گفت: توصیه می‌شود در ترددهای جاده‌ای احتیاط داشته و از حاشیه رودخانه‌ها دور شده و آمادگی و تمهیدات لازم برای کاهش خسارات انجام شود

وی با اشاره به اینکه این شرایط جوی تا پایان روز سه شنبه در استان ادامه دارد، افزود: از اواخر روز شنبه همچنین دریای خزر مواج است و بیشینه سرعت باد در نزدیک ساحل 55 و دور از ساحل بیش از 85 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۸۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان