//
کدخبر: ۲۷۹۶۸۴ //

روند بارش های شدید در گیلان از امروز آغاز می شود

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان روز شنبه با بیان اینکه بیشترین کاهش دما در ارتفاعات است، اظهار داشت: در جلگه کاهش دمای چهار تا پنچ درجه ای را شاهد خواهیم بود.

روند بارش های شدید در گیلان از امروز آغاز می شود

شبنم هادی نژاد گفت: از اواخر وقت شنبه تا ظهر یکشنبه؛ بارندگی ، وزش باد (در بعضی نقاط شدید یا خیلی شدید) و کاهش دما بین چهار تا هشت درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود .

وی افزود: بر اساس نقشه های هواشناسی به تدریج از امروز ( عصر و شب)  با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه روند افزایش ابر و کاهش دما به تناوب وزش باد و در بعضی نقاط بارندگی و رعد و برق تا اواخر هفته  مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: آسمان استان نیز برای روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری و مه آلود ،کاهش دما در بعضی از نقاط،  بارندگی ، وزش باد و رعد و برق شدید و احتمال تگرگ و برای روز دوشنبه قسمتی ابری تا ابری ، مه آلود ،بعضی نقاط بارندگی و وزش باد پیش بینی می شود.

هادی نژاد شدت بارندگی را از اواخر امشب تا ظهر فردا دانست و آبگرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها ،لغزندگی جاده‌ها و کاهش شدید دید ، خسارت به سازه‌های سبک،  لغزش و رانش زمین و  اصابت صاعقه  را از احتمالات پیامدهای این بارندگی عنوان کرد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی به بیشینه و کمینه دمای استان نیز اشاره و بیان کرد: منجیل با ۳۲ درجه سانتیگراد و ماسوله با ۱۴ درجه سانتیگراد بیشترین و کمترین دمای استان را طی شبانه روز گذشته به خود اختصاص داده اند.

 سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اظهار داشت: دمای رشت نیز بین ۲۰ تا ۳۱ درجه سانتی گراد طی شبانه روز گذشته در نوسان بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۶۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان