//
کدخبر: ۳۱۷۷۵۵ //
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:

اعتبارات دولتی با مشکلات اقتصادی هم خوانی ندارد

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:اعتبارات دولتی با مشکلات اقتصادی هم خوانی ندارد و در این زمینه نیازمندان یاری خیرین و مسئولین استانی هستیم

اعتبارات دولتی با مشکلات اقتصادی هم خوانی ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با خبرنگاران امروز (۲۷ تیرماه) به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد.

 فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم با اشاره به شعار امسال، بهزیستی در گام دوم، هوشمندسازی،محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده اظهار کرد: درسال گذشته مقدمات طرح دوستدار کودک در استان انجام شد و حمایت و ساماندهی ۳۶۰ کودک کار مد نظر قرار گرفت.

وی افزود: برای توانمندی سازی خانواده‌ها و کودکان کار اعتباراتی لازم است که توقع داریم کمک بیشتری از طریق اعتبارات استانی به بهزیستی صورت بگیرد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد:گناه بهزیستی اینست که حمایت از کودکان کار برای این سازمان تعریف شده است ولی ارگان و سازمان دیگری نیز در این زمینه مسئولند که توقع داریم بهزیستی راحمایت کنند.

محمدی عنوان کرد: گاهی افرادی مرفع نشین به دلیل بی اطلاعی جانب انصاف را نگه نمی‌دارند و انتظار دارند این کودکان توسط بهزیستی جمع آوری شوند که اینکار مشکلی را حل نخواهد کرد و در جهت حل مشکلات اقتصادی آنها باید گامی برداشته شود که با توجه به سقف محدود اعتبارات دولتی و عدم هم خوانی آن با مشکلات اقتصادی این کار امکان پذیر نیست و در این زمینه به حمایت خیرین و مسئولین نیازمندیم.

این مقام مسئول در ادامه اشاره ای به عملکرد سازمان بهزیستی داشت و گفت: امسال ۲۳ دستگاه اکسیژن ساز در مراکز شبانه روزی بهزیستی نصب شد، همچنین در هفته بهزیستی ۳۱ واحد مسکونی به مددجویان واگذار گردید.

محمدی از دیگر اقدامات بهزیستی را رونمایی از ۴۰ سامانه الکترونیک، انجام غربالگری بینایی کودکان و شنوایی نوزادان، راه اندازی ۸۰ مرکز مثبت زندگی در استان، واگذاری ۶۹۳ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش، ایجاد اشتغال برای۲۶۶۳ مددجو عنوان کرد و افزود: ۱۷۲ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۳۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و ۷۰ درصد آنها را خانوارهای تک نفره تشکیل می دهد.

مدیر کل بهزیستی استان در پایان گفت:۲۰۰ فعالیت متنوع در چهار معاونت تخصصی بهزیستی انجام می شود کمتر مشکل اجتماعی پیش می آید که بهزیستی در آن نقش نداشته باشد ولی محرومیت های اعتباری اجازه حل تمامی مشکلات را به ما نمی دهد که در این زمینه نیازمند یاری خیرین هستیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۷۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان