//
کدخبر: ۳۰۸۳۶۳ //
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:

افزایش ۴۰ درصدی خدمات مشاوره تلفنی در سال ۹۹ / ارجاع ۲۰ درصد از تماس ها به مراکز تخصصی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از افزایش ۴۰ درصدی خدمات مشاوره تلفنی طی سال ۹۹ در استان خبر داد و گفت: ۲۰ درصد از تماس ها به مراکز درمانی، حمایتی، نگهداری و تخصصی مشاوره ارجاع داده شده است.

افزایش ۴۰ درصدی خدمات مشاوره تلفنی در سال ۹۹ /  ارجاع ۲۰ درصد از تماس ها به مراکز تخصصی
به گزارش فرتاک نیوز،

به مناسبت گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه روز روانشناس و با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، نشست ویدئوکنفرانسی با مدیران وکارشناسان بهزیستی شهرستان های استان کرمانشاه برگزار شد.

دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به گزارش آماری اقدامات انجام شده در حوزه مشاوره و روانشناسی گفت: شماره تلفن ۱۴۸۰ خط مشاوره تلفنی بهزیستی به صورت رایگان است که کارشناسان متخصص در حوزه های مختلف،  جهت ارتقای سطح سلامت روانی جامعه که از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه است به  مردم مشاوره می دهند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود : در سال ۹۹ با توجه به همه گیری ویروس کرونا و افزایش تعداد تماس ها، مشاورین در سه شیفت کاری و از ساعت ۸ صبح  الی ۱۲ شب مشغول به فعالیت در تمامی روزهای هفته شدند.

 افزایش ۴۰ درصدی خدمات مشاوره تلفنی

دکتر محمدی همچنین از افزایش ۴۰ درصدی خدمات مشاوره تلفنی در سال ۹۹ خبر داد و تصریح کرد: بخش عمده ای از این افزایش ناشی از مشکلات فردی و خانوادگی ثانویه بر عوارض طولانی مدت همه گیری ویروس کرونا بوده است.

photo_2021-04-29_14-06-57

 ۸ درصد تماس ها با سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی در مورد ترس از ابتلا به کرونا بوده است

محمدی بیان داشت: ۸ درصد تماس های گرفته شده با مشاورین سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی در سال ۹۹ نیز مستقیما با موضوع ترس از ابتلا به کرونا و مسائل مربوط آن بوده است  و از بین کلیه تماس ها با مشاوره تلفنی، ۳۰ درصد مربوط به مشکلات زناشویی و بین فردی ، ۳۵درصد مشکلات فردی و اختلالات روانی و ۳۵درصد نیز مربوط به مسائل تحصیلی و تربیتی کودکان بوده است.

 ۸۵ درصد تماس گیرندگان با ۱۴۸۰ بانوان و ۱۵ درصد آقایان بزرگسال بوده اند

مدیر کل بهزیستی  استان کرمانشاه در ادامه ۸۵ درصد تماس گیرندگان با سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی را خانمها و ۱۵ درصد را آقایان بزرگسال اعلام کرد و گفت: حدود ۲۰ درصد از تماسها طی این مدت  منجر به ارجاع به مراکز درمانی، حمایتی، نگهداری و تخصصی مشاوره ای شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۳۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان