//
کدخبر: ۳۱۷۶۶۳ //
مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان:

حدود ۷۷۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان کرمانشاه از تحت پوشش بودن ۷۷۰ هزار بیمه شده تبعی و اصلی در سازمان تامین اجتماعی استان خبر داد.

حدود ۷۷۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه امروز (۲۶ تیرماه) برگزار شد، ایمان بیوس در ابتدای این جلسه با تبریک هفته تامین اجتماعی اظهارکرد: هم اکنون در استان کرمانشاه ۲۵۰ هزار بیمه شده اصلی، ۵۸ هزار مستمری بگیر و ۱۹ هزار کارگاه فعال با تامین اجتماعی ارتباط دارند.

 وی افزود:‌‌‌‌ماهیانه ۳ هزار و ۷۵۰ نفر از سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و در سال ۹۹ نیز به دلیل بیکاری ناشی از کرونا به ۷ هزارو ۷۴۴ نفر مبلغ ۴۲ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان بیمه بیکاری پرداخت شد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد:حدود ۷۷۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که ۳۹ درصد پوشش بیمه ای را به خود اختصاص داده اند.

بیوس با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی نیز گفت: سالانه ۸۰۰ هزار مراجعه برای تمدید دفترچه و ۴۰۰ هزار بار مراجعه برای دریافت دفترچه به سازمان تامین اجتماعی انجام می‌گرفت که با حذف این دفترچه‌ها ۱۲۰۰ مورد از مراجعات کاهش یافت.

وی در ادامه با اشاره به طرح ۳۰۷۰ که از سال گذشته آغاز شد گفت: با اجرای این طرح ۳۰ خدمت در سازمان تامین اجتماعی غیر حضوری شد و سبب گردید تعداد مراجعات در سطح کشور ۷۰ میلیون کاهش یابد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از افزایش یک هزار نفری مستمری بگیران تامین اجتماعی طی سه ماهه سالجاری خبر داد و گفت: در طی ۱۵ ماه (سال ۹۹ و سه ماهه ۱۴۰۰)،۳۱۷نفر به واسطه بیماری کرونا فوت شدند و به خانواده های آنها مستمری پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه از پرداخت ۱۳۳۰ مورد کمک هزینه ازدواج به مبلغ ۳ میلیارد تومان، ۱۳۹۱ مورد کمک هزینه مراسم ترحیم به مبلغ ۲ میلیارد تومان،۲۴۰۰‌کمک‌هزینه‌ایام بارداری‌به‌مبلغ ۶ میلیارد تومان، ۹۶۵۰ مورد کمک هزینه استراحت پزشکی به مبلغ۱۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: کمک هزینه سفر درمانی نیز در سال ۹۹ ،۱۴۳ مورد بوده است که خوشبختانه به دلیل وجود پزشکان حاذق در استان این میزان نسبت به سال گذشته که ۴۳۵ مورد بوده کاهش یافته است.

 بیوس در ادامه از انجام ۷۲ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته اقداماتی نیز در زمینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سطح ملی انجام گرفت و با اجرای این طرح که از مرداد ماه آغاز شد حدود ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش یافت.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۶۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان